Przebudowa Puławskiej: ścieżki rowerowe, chodniki, zieleń i sygnalizacja

Duże zmiany czekają ulicę Puławską. Dzięki wsparciu środków unijnych powstaną tam drogi dla rowerów, nowe chodniki i zieleń. Zmodernizowana zostanie również sygnalizacja świetlna.




Węzeł Puławska. By Chepry (Andrzej Barabasz) – Praca własna, CC BY-SA 4.0.

Inwestycja obejmie niemal 9-kilometrowy odcinek od ul. Domaniewskiej do granicy Warszawy. Droga dla rowerów, na odcinku od ul. Domaniewskiej do ul. Niedźwiedziej, będzie biegła po wschodniej stronie jezdni, zaś na pozostałym odcinku – po obydwu jej stronach. Powstaną również przejazdy poprzeczne przez ul. Puławską, w tym na węźle Wyścigi. Tam rowerzyści i piesi będą mogli przekroczyć Puławską wzdłuż Potoku Służewieckiego (zgodnie z koncepcją opracowaną przez Urząd Dzielnicy Mokotów) lub przebudowanym przejściem podziemnym dostosowanym do ruchu rowerowego. Przebieg drogi dla rowerów został określony w koncepcji, skonsultowanej z mieszkańcami.




Inwestycja nie ogranicza się jednak do udogodnień dla rowerzystów – zyskają na niej wszyscy użytkownicy ul. Puławskiej.

Ważną częścią przebudowy będzie modernizacja sygnalizacji. Zaplanowano kompleksową modernizację sygnalizacji na skrzyżowaniach z ul. Wałbrzyską/al. Lotników; ul. Bogatki/ul. Ludwinowską; ul. Kajakową/ul. Głuszcza i ul. Karczunkowską/ul. Karmazynową. Na całym odcinku sygnalizacje zostaną skoordynowane, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzenie „zielonej fali”. Geometria skrzyżowań i urządzenia sygnalizacji będą dostosowane do ewentualnego wyznaczenia pasa autobusowego – nie jest on jednak częścią tej inwestycji.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną chodniki, w wielu miejscach pamiętające przebudowę ulicy z lat 70. Nową nawierzchnię z estetycznych płyt betonowych zyska ponad 18 tys. m kw. trotuarów – będzie to zatem największy remont chodników w Warszawie w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Przybędzie również kilkaset nowych drzew i zostanie zaaranżowana zieleń niska.

Prace potrwają do 2018 r.
Przebudowa ul. Puławskiej będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg. Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie wykonać szczegółową dokumentację budowlaną, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i przeprowadzić roboty budowlane. Jeśli uda się znaleźć wykonawcę i rozstrzygnąć przetarg, prace zakończą się do czerwca 2018 r.

Przy wyborze wykonawcy liczyć będzie się nie tylko cena. Punkty można otrzymać także m. in. za dodatkową dbałość o zieleń (w tym zaaranżowanie „parku kieszonkowego”), przeszkolenie pracowników z zasad dostępności architektonicznej, prowadzenie strony www o inwestycji, wizualizacje i plansze informacyjne na budowie oraz kolportaż ulotek informacyjnych mieszkańcom okolicy.

Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jednym z celów tego instrumentu jest dążenie do zrównoważonej mobilności i zapewnienie alternatywnych dla samochodu możliwości poruszania się po aglomeracji. Program jest realizowany we współpracy z 40 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.

komentarz(y)

Copyright © 2016 warszawawpigulce.pl Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.