Tak wygląda kładka pod Łazienkowskim. Prace już na półmetku! [ZDJĘCIA]

Budowa kładki pieszo-rowerowej na moście Łazienkowskim jest już na półmetku. Konstrukcja nabiera kształtu. Zgodnie z planem prace mają się zakończyć już w lipcu.




Po kilkunastu tygodniach robót zaawansowanie prac wynosi dziś 50 proc. Po stronie północnej zamontowane zostały już wszystkie przęsła kładki. Rozpoczęły się prace po stronie południowej. Jednocześnie trwają roboty związane z budową podpór pod wjazdy. Również te prace są już na ostatniej prostej. Gotowych jest większość podpór – informuje ZDM.




Krok po kroku

Aby możliwy był montaż poszczególnych elementów stalowej konstrukcji kładki, wykonane zostały specjalne wieże robocze ze stalowymi klatkami. Cała konstrukcja przesuwana jest po specjalnym torze jezdnym, zamontowanym do belek wspornikowych mostu.

Montaż kolejnych segmentów kładki odbywa się według ściśle określonej kolejności. Na początku każdy kolejny element konstrukcji ustawiany jest na platformie roboczej, w określonej pozycji. Kolejny krok to przemieszczenie elementu w miejsce, gdzie zostanie wbudowany, jego opuszczenie oraz przykręcenie do wcześniej wykonanych wsporników. Potem następuje ustawienie segmentu w odpowiedniej pozycji i wykonanie spoiny montażowej, łączącej nowy element z tymi już wcześniej zmontowanymi. Czynności te są powtarzane przy kolejnych segmentach. Równolegle z montażem konstrukcji stalowej kładki, trwają prace związane z wykonaniem ramp zjazdowych.

Efekt końcowy

Pod przeprawą będą dwie kładki – po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, po praskiej – z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Powstanie także dodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła) która połączy się z nową drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod rampę pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Kładki pod mostem będą miały szerokość 3,4 m. Dzięki  temu, że będą one podwieszone poniżej pomostu przeprawy, nachylenia wjazdów nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie. Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj” przez firmę WPM „Mosty”. Budowa ma się skończyć w lipcu 2017 r.

komentarz(y)

Copyright © 2016 warszawawpigulce.pl Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.