To już pewne! Tramwaj na Gocław pojedzie przez część działek na Waszyngtona. Jest decyzja BOŚ

Spółka Tramwaje Warszawskie informuje, że otrzymała decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej na Gocław (odc. Al. Waszyngtona – pętla Gocław). Biuro Ochrony Środowiska we współpracy z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Warszawie wskazało do realizacji wskazano  wariant rekomendowany przez Spółkę (inwestorski).


Fot. Tramwaje Warszawskie

Rozwiązanie to zostało wskazane jako najkorzystniejsze na podstawie dotychczas przeprowadzonych analiz (w tym Raportu o Oddziaływaniu na Środowisko) oraz w trakcie konsultacji społecznych. W ramach inwestycji powstanie trasa o przebiegu: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona, tj. zgodnie z wariantem oznaczonym jako „2C” w publikowanych przez nas materiałach.

Zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wykonamy nasadzenia drzew i krzewów, a także zapewnimy ciągłość powiązań przyrodniczych, krajobrazowych przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, torowisko będzie miało zabudowę trawiastą.

Nasza Spółka rozpocznie także prace nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistyczną zagospodarowania terenu (krajobrazu) wzdłuż trasy tramwajowej i Kanału Wystawowego (park linearny). W 2017 r. (III-IV kw.) planujemy przeprowadzić kolejny etap działań konsultacyjno-partycypacyjnych – chcemy wspólnie ze społecznością lokalną zaprojektować otoczenia i przestrzeń publiczną.

Dzięki budowie nowej trasy nastąpi:

skrócenie czasu podróży transportem zbiorowym – przewidywany czas przejazdu z pętli Gocław do stacji Metro Centrum wyniesie ok. 17 min.;

  • poprawa dostępności Gocławia i Saskiej Kępy z i do innych dzielnicy Warszawy, w tym Śródmieścia, Ochoty i Pragi;
  • podniesienie komfortu podróżowania – w ramach projektu przewidywany jest zakup nowego taboru tramwajowego, zaś optymalizacja układu linii komunikacyjnych pozwoli zwiększyć liczbę dostępnych miejsc dla pasażerów;
  • poprawa komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszenie łącznej emisji hałasu i podniesienie jakości powietrza w wyniku zachęcenia do korzystania
    z transportu zbiorowego wysokiej jakości;
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej i zwiększenie powiązań pieszo-rowerowych między Saską Kępą a Gocławiem;
  • podniesienie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów.

Realizację robót przewidujemy ramowo w latach 2019-2021, po uzyskaniu dokumentacji. Oceniamy, że sam proces budowalny potrwa dwa lata (dwa sezony budowlane).

komentarz(y)

Copyright © 2016 warszawawpigulce.pl Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.