Grupa kierowców Uber będzie… strajkowała w Warszawie. Kierowcy grożą, że nie wyjadą na ulice

Kierowcy Ubera założyli specjalną stronę na Facebooku, na której informują, że protest rozpocznie się 12 grudnia o 6.00 rano i będzie trwał do północy. Wszyscy, którzy będą chcieli jeździć w tym czasie zostaną przez innych kierowców Ubera „ukarani”. Jak?

Fot. Pixabay / Facebook

„W poniedziałek 12.12.16 rozpoczynamy protest ostrzegawczy dla operatora aplikacji UBER. Od godziny 6 rano do 24 nie logujemy się do systemu. Kierowców, którzy nie wiedzą o proteście lub chcą się z niego wyłamać będziemy zamawiać z aplikacji Pasażera i anulować po 4 min. Chyba, że auto dotrze na miejsce w czasie krótszym niż 4 min to informujemy kierowce o akcji (…) W przypadku gdy akcja nie wywoła żadnego pozytywnego efektu dla nas PARTNERÓW to za tydzien powtórzymy ją przedłużając protest o kolejne 24h i tak do skutku” – informują kierowcy.

Jako kierowcy Uber domagamy sie:
* Obniżenia prowizji o conajmniej 10%.
* Powrót do cennika sprzed wakacji (Podyktowane podwyżkami Ubezpieczeń OC/AC, wzrostem cen paliw):
7 zł za wejście do auta;
1,50 zl za kilometr;
0,35 zł za minutę;
* Skrócenie czasu oczekiwania na pasażera w centrum miasta do 2 min.
* Sprawiedliwego przyznawania zleceń (Klient wywołuje kierowce, który jest najbliżej)

Może i ceny dla Klientów są atrakcyjne ale nie oszukujmy się – nikt nie będzie jeździł w Uberze charytatywnie. Obecne postępowanie korporacji jaką jest Uber nie gwarantuje nawet zwrotów kosztów amortyzacji samochodu nie mówiąc już o ZUS, podatkach czy odwróconym podatku VAT który, my kierowcy, musimy zapłacić za prowizję jaką pobiera Uber. Takie postępowanie sprowadzi się do tego, że niebawem zamawiając Ubera, Klient będzie jeździł z ludźmi nieznającymi miasta i Ukraincami, a na tych pierwszych jak i drugich co raz więcej Klientów zgłasza skargi u kierowców gdyż często tacy kierowcy nie potrafią trafić pod dany adres nie mówiąc już o znajomości j.polskiego”.

Po naszej publikacji Uber przesłał nam oficjalne stanowisko w tej sprawie:

„Według naszych informacji, grupa kilkunastu osób, które stworzyły grupę na Facebooku, nie reprezentuje społeczności kilku tysięcy kierowców. Zdecydowana większość z nich jest zadowolona z rozwiązania. Potwierdzają to dane: według badania Millward Brown z 2016 roku, blisko 75% kierowców jest zadowolona lub bardzo zadowolona z korzystania z aplikacji a 70% podkreśla, że ich sytuacja materialna poprawiła się odkąd korzystają z Ubera. W związku z tym nie przewidujemy utrudnień w dostępie do aplikacji.

Zawsze jesteśmy otwarci na dialog z kierowcami korzystającymi z aplikacji. Nasz dział obsługi klienta obsługuje setki interakcji z kierowcami tygodniowo, starając się odpowiadać na każde pytanie. Nasze biura we wszystkich miastach Polski są otwarte 3 razy w tygodniu (w Warszawie – 5 razy)”.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]