Alert SMS: potencjalne oszustwo kredytowe na Twoim koncie. Reaguj szybko!
PKO BP Bank rekomenduje włączenie alertów BIK, by zwiększyć ochronę przed nieuczciwymi działaniami finansowymi.
Zostaniesz poinformowany przez SMS lub e-mail w sytuacjach takich jak:
Próba uzyskania przez kogoś kredytu, pożyczki lub zawarcia umowy w Twoim imieniu, np. z operatorem telekomunikacyjnym. Wystąpienie nowego zobowiązania w BIK, opóźnienie w spłacie kredytu, lub zapis w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor.
Alertów BIK umożliwiają Ci szybką reakcję na ewentualne próby wyłudzenia, a dodatkowo każdego miesiąca otrzymasz e-mail z potwierdzeniem, że nie wykryto podejrzanych aktywności.
Dlaczego Alertów BIK są skuteczne?
Przed udzieleniem kredytu, instytucje finansowe weryfikują Twoją sytuację finansową w BIK lub w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor. Otrzymasz powiadomienie, gdy Twoje dane zostaną sprawdzone przez taką instytucję.
Jak postępować po otrzymaniu Alertu BIK?
W przypadku otrzymania alertu, skontaktuj się z liną pomocniczą BIK – numer kontaktowy znajduje się w powiadomieniu. Doradca przeanalizuje z Tobą sytuację, aby ustalić, czy doszło do próby oszustwa, i zasugeruje odpowiednie kroki.
Jak włączyć Alert BIK?
Zaloguj się na swoje konto w portalu iPKO. Następnie wybierz: Usługi → e-Usługi → Usługi BIK.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.