Decyzja Rady Warszawy podjęła decyzję zwiększenia stref płatnego parkowania! Mieszkańcy nie kryją oburzenia

Warszawscy radni zdecydowali dziś (40 głosów za, 19 przeciw) o powiększeniu strefy płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN) o tereny Nowej Pragi (między al. Solidarności a ul. 11 Listopada i Ratuszową) i bliskiej Woli (pomiędzy ul. Okopową i Towarową a al. Prymasa Tysiąclecia). Nowe parkomaty pojawią się tam już od 7 września.

Fot. Warszawa w Pigułce

omysł rozszerzenia strefy płatnego parkowania związany był m.in. z uruchomieniem kolejnych odcinków drugiej linii metra, co wyraźnie wpłynęło na sytuację parkingową w obu dzielnicach. Zgodnie z zapowiedziami Rafała Trzaskowskiego, prezydenta m.st. Warszawy, jesteśmy zdeterminowani, aby chronić te tereny przed nadmierną liczbą parkujących samochodów. Doświadczenia, analizy oraz dane z istniejącej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) potwierdzają, że wprowadzenie opłat zniechęca część kierowców do wjeżdżania do strefy. Skłania ich również do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca przyjezdnym oraz mieszkańcom. Druga grupa może skorzystać z zakupu abonamentu, uprawniającego do darmowego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania.

Najpierw były konsultacje

Zgodnie z prawem, przed wprowadzeniem zapowiadanych zmian byliśmy zobowiązani przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami. Konsultacje w obu dzielnicach trwały od 14 października do 10 listopada. Podczas spotkań mieszkańcy mogli zapoznać się z analizami, dotyczącymi stopnia zapełnienia miejsc postojowych oraz rotacji parkujących na nich pojazdów. Na podstawie tych danych oszacowano, w jakich godzinach najtrudniej o wolne miejsce parkingowe, a także jaka część kierowców parkuje na tym terenie regularnie, dojeżdżając do pracy.

W 17 spotkaniach konsultacyjnych udział wzięło kilkaset osób – na niektórych frekwencja przekraczała 100 osób. Byli to głównie mieszkańcy danego rejonu, którego dotyczyło spotkanie – w pełnym przekroju wiekowym i społecznym. Zarząd Dróg Miejskich odpowiadał za organizację tych spotkań. Otrzymaliśmy ponad 300 listów i 200 maili, zawierających liczne pytania i uwagi do proponowanych rozwiązań.

Zdecydowana większość uczestników poparła pomysł. Szczególnie widoczne było to na Woli – podczas spotkań mieszkańcy dopytywali o termin wprowadzenia zmian i zasady, jakie będą ich obowiązywać. Były również głosy sprzeciwu, wynikające z przekonania, że SPPN nie rozwiąże problemów z parkowaniem oraz obaw o likwidację możliwości parkowania niezgodnego z przepisami.

Kolejne dzielnice

Zgodnie z zeszłorocznymi zapowiedziami prezydenta Rafała Trzaskowskiego, w tym roku – znów wspólnie z warszawiakami – chcemy przeanalizować sytuację parkingową i przygotować ewentualne rozszerzenie SPPN na kolejne dzielnice. Ogłoszony powtórnie przez ZDM przetarg dotyczy badań parkingowych wraz z opracowaniem niezbędnych zmian w organizacji ruchu na Żoliborzu. W pierwotnym postępowaniu nie udało się wybrać wykonawcy z uwagi na brak ważnych ofert. Za to w równolegle prowadzonym postępowaniu na Ochocie jesteśmy już po otwarciu ofert.

W przypadku Żoliborza strefa miałaby objąć właściwie całą dzielnicę. Nowo wytyczony obszar miałby się oprzeć o fragment al. Prymasa Tysiąclecia, al. Armii Krajowej, most Grota-Roweckiego i Wisłę. Od południa stykałby się z obecną strefą i rozszerzeniem o Wolę.

Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia analiz potrzeb parkingowych mieszkańców, inwentaryzacji obowiązujących organizacji ruchu, nieprawidłowości w parkowaniu, przedstawienia propozycji zmian w organizacji ruchu, a wszystko to do końca listopada. Cały proces powinien być oczywiście powiązany z partycypacją mieszkańców w formie konsultacji społecznych.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.