Pilny komunikat ZUS. Ograniczenia w dostępie już za kilka godzin
Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) informuje o pilnej przerwie w dostępie do Platformy Usług Elektronicznych (PUE), która zaplanowana jest na 2 listopada br. Ograniczenia w funkcjonowaniu systemu wystąpią z powodu zaplanowanych prac serwisowych i potrwają od godziny 20:00 do 22:00.
Co to oznacza dla użytkowników portalu PUE?
Ograniczenia będą dotyczyć wielu funkcji dostępnych w ramach portalu PUE, który jest kluczowym narzędziem zarówno dla osób fizycznych, jak i przedsiębiorstw w kontaktach z ZUS-em. Użytkownicy w tym czasie mogą napotkać trudności w dostępie do swoich kont i przetwarzaniu zadań online.
Wyjątki w dostępie:
ZUS podkreśla, że prace serwisowe nie będą miały wpływu na kilka kluczowych funkcji. Mimo ogólnych ograniczeń, w tym okresie lekarze oraz asystenci medyczni nadal będą mieli dostęp do:
- Pulpitu Lekarza – to narzędzie umożliwiające wystawianie elektronicznych zwolnień lekarskich nawet podczas przerw technicznych w działaniu portalu PUE. Dostęp do Pulpitu Lekarza będzie możliwy bezpośrednio ze strony serwisowej ZUS.
- Aplikacji mZUS dla Lekarza – aplikacja ta pozwala na wystawianie e-ZLA i jest dostępna dla lekarzy, którzy mają ją już zainstalowaną i sparowaną ze swoim kontem na platformie PUE.
Zalecenia dla użytkowników:
ZUS zaleca wszystkim użytkownikom portalu PUE zaplanowanie swoich działań w taki sposób, aby nie kolidowały one z wyżej wspomnianą przerwą techniczną. Sugeruje się, aby wszelkie pilne sprawy związane z korzystaniem z platformy zostały załatwione przed rozpoczęciem prac serwisowych.
Celem przerwy technicznej:
Celem planowanych prac jest podniesienie jakości i niezawodności usług oferowanych przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do zwiększenia komfortu użytkowników.
ZUS przeprasza za wszelkie niedogodności i prosi o wyrozumiałość. Wszystkie aktualizacje dotyczące przerwy technicznej będą na bieżąco publikowane na stronie internetowej Zakładu, a wszelkie pytania i wątpliwości można kierować do centrum obsługi klienta.
Kontakt z ZUS w razie potrzeby:
Podczas przerwy technicznej, w przypadku nagłych problemów lub wątpliwości, klienci mogą kontaktować się z centrum obsługi klienta ZUS za pomocą dostępnych kanałów komunikacji.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych dziękuje za zrozumienie i współpracę w zapewnieniu płynnego przebiegu prac serwisowych.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.