To już koniec. Popularna sieć handlowa chce sprzedać 212 sklepów w Polsce
Jedna z największych południowoafrykańskich firm detalicznych, Grupa SPAR, rozważała sprzedaż swojego segmentu biznesowego w Polsce. Decyzja ta została podjęta po dokładnej analizie i ocenie wszystkich dostępnych opcji. Zarząd przedsiębiorstwa uznał, że zbycie udziałów w Polsce jest w najlepszym interesie zarówno grupy, jak i jej akcjonariuszy. Informacje te zostały potwierdzone w oficjalnym komunikacie wydanym przez spółkę.
Konkretnie chodzi o 212 sklepów spożywczych, dwa centra dystrybucyjne oraz zakład produkujący gotowe potrawy, które obecnie należą do Grupy SPAR w Polsce. Pomimo tej strategicznej decyzji, przedsiębiorstwo zapewniło, że do momentu sfinalizowania transakcji, nadal będzie inwestować w rozwój i ekspansję swojej działalności w Polsce.
„W nawiązaniu do ogłoszenia giełdowego SPAR Group South Africa, w którym spółka ogłosiła decyzję o podjęciu strategicznych kroków w kierunku sprzedaży swoich aktywów w Polsce informujemy, że wbrew doniesieniom prasowym decyzja nie oznacza końca marki SPAR w Polsce. Zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR. Marka SPAR w Polsce będzie nadal rozwijana pod okiem nowego licencjonowanego partnera SPAR International. Obecne partnerskie i własne sklepy detaliczne będą w dalszym ciągu działać pod marką SPAR i będą obsługiwane z dwóch istniejących Centrów Dystrybucyjnych zlokalizowanych w Koninku i Czeladzi, a nasz strategiczny sojusz z AVIA będzie nadal się rozwijał i będzie wspierany”.
Grupa SPAR ma korzenie w Holandii i została założona w 1932 roku przez Adriaana van Wella w Zoetermeer. Początkowo funkcjonowała jako stowarzyszenie detalicznych sprzedawców pod nazwą De Spar. Nazwa ta jest skrótem holenderskiego slogany „Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy”.
Obecnie Spar jest uznawane za największą na świecie sieć detaliczną działającą na zasadach franczyzy. Jej charakterystyczne logo widnieje na sklepach w 48 krajach, rozsianych na czterech kontynentach. Imponująca liczba, bo aż 12,78 tysiąca sklepów, każdego dnia obsługuje około 13,5 miliona klientów.
Decyzja o sprzedaży działalności w Polsce to ważny krok strategiczny dla Grupy SPAR. Biorąc pod uwagę jej globalny zasięg i znaczenie na rynku detalicznym, warto obserwować dalszy rozwój sytuacji i ewentualne kierunki ekspansji tej renomowanej marki.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.