Twoje konto może zostać częściowo zablokowane
Jeśli posiadasz konto w jednym z najpopularniejszych banków w Polsce, musisz pamiętać o jednej ważnej kwestii. Gdy Twój dokument tożsamości, który jest podany w systemie banku, straci ważność, może to mieć konsekwencje dla dostępu do elektronicznych usług bankowych.
Czym grozi nieważny dokument tożsamości?
Z utrzymania aktualności danych osobowych korzystają obie strony: zarówno klient, jak i bank. Dzięki temu, że bank posiada aktualne informacje, może zagwarantować bezpieczne i sprawnie działające usługi. Jeśli dokument tożsamości straci ważność, po 30 dniach od tego momentu, bank częściowo zablokuje dostęp do aplikacji IKO oraz serwisu iPKO. Czyni to ze względów bezpieczeństwa, by chronić interesy klienta oraz własne.
Jak przywrócić pełną funkcjonalność konta?
Aby ponownie korzystać ze wszystkich funkcji bankowości elektronicznej, konieczne jest zaktualizowanie dokumentu tożsamości w systemie banku. Procedura jest prosta:
1. Aktualizacja przez aplikację IKO:
- Wejdź w swój profil (lewy górny róg)
- Wybierz „Twoje dane”
- Przejdź do zakładki „Dokument tożsamości”
- Kliknij „Zmień dokument tożsamości”
2. Aktualizacja przez serwis iPKO:
- Wejdź w swój profil (prawy górny róg)
- Przejdź do „Ustawienia”
- Wybierz „Profil i dane”
- Kliknij w „Dokument tożsamości”, a następnie „Zmień”
Inne metody aktualizacji:
Jeśli preferujesz inne metody komunikacji, możesz również:
- Zadzwonić na numer 800 302 302 (bez opłat dla numerów krajowych w Polsce; w przypadku połączeń z zagranicy obowiązują opłaty zgodne ze stawką operatora)
- Odwiedzić najbliższy oddział banku i dokonać aktualizacji osobiście.
Pamiętaj, że aktualne dane w systemie banku to nie tylko kwestia przepisów, ale przede wszystkim Twoje bezpieczeństwo. Dbaj o aktualność swoich danych i korzystaj z bankowości elektronicznej bez żadnych przeszkód.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.