Uwaga! Uruchomiono specjalna infolinię dla kupców z Marywilskiej
Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął bezprecedensową decyzję i uruchomił specjalny program wsparcia dla przedsiębiorców poszkodowanych w pożarze Centrum Handlowego Marywilska 44. W ramach tej inicjatywy, we wszystkich warszawskich placówkach ZUS wyznaczono stanowiska, gdzie kupcy mogą uzyskać informacje o możliwych formach pomocy. Wśród udogodnień znajdują się m.in. odroczenie terminu płatności składek czy rozłożenie zaległych należności na raty.
⚠️ Przedsiębiorcy poszkodowani w wyniku pożaru hali przy ul. Marywilskiej uzyskają informacje o możliwych formach pomocy z #ZUS we wszystkich naszych placówkach w Warszawie.
☎️ O ulgach w opłacaniu #składki mogą też dowiedzieć się pod numerem 22 590 25 01. Infolinia będzie…
— ZUS (@zus_pl) May 13, 2024
Aby ułatwić formalności, w oddziałach zostali powołani specjalni doradcy ds. ulg i umorzeń, których zadaniem jest kompleksowa pomoc w dokumentach. Jednak prawdziwym przełomem jest uruchomienie specjalnej infolinii działającej w dniach 13-17 maja w godzinach 8:00-15:00 pod numerem 22 590 25 01. Dzwoniąc na tę linię, wszyscy poszkodowani otrzymają szczegółowe informacje na temat dostępnych ulg w opłacaniu składek.
ZUS zdaje sobie sprawę z bardzo trudnej sytuacji kupców z Marywilskiej i dlatego zdecydował się na ten bezprecedensowy krok. Celem jest ułatwienie im przetrwania kryzysu po pożarze. Warunkiem skorzystania z ulg jest złożenie wniosku wraz z dokumentacją finansową w placówce ZUS – formularze są dostępne na miejscu i online.
To historyczna szansa dla poszkodowanych biznesmenów. Oby władze innych instytucji poszły w ślady ZUS i również zaoferowały skuteczną pomoc dotkniętym tragicznym pożarem przedsiębiorcom z Marywilskiej.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.