Z ostatniej chwili! TVP, PAP i PR w stanie likwidacji
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło, że postawiło w stan likwidacji trzech kluczowych instytucji medialnych w Polsce: Telewizji Polskiej S.A. (TVP), Polskiego Radia S.A., oraz Polskiej Agencji Prasowej S.A. (PAP). Decyzja ta, ogłoszona przez Ministra Kultury Bartłomieja Sienkiewicza, wynika z postanowienia Prezydenta RP o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych.
Komunikat Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
W związku z decyzją Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych podjąłem decyzję o postawieniu w stan likwidacji spółek Telewizja Polska S.A., Polskie Radio S.A. oraz Polskiej Agencji… pic.twitter.com/gXXQMxNMrS
— Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (@kultura_gov_pl) December 27, 2023
„Komunikat Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
W związku z decyzją Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych podjąłem decyzję o postawieniu w stan likwidacji spółek Telewizja Polska S.A., Polskie Radio S.A. oraz Polskiej Agencji Prasowej S.A. W obecnej sytuacji takie działanie pozwoli na zabezpieczenie dalszego funkcjonowanie tych spółek, przeprowadzenie w nich koniecznej restrukturyzacji oraz niedopuszczenie do zwolnień zatrudnionych w ww. spółkach pracowników z powodu braku finansowania. Stan likwidacji może być cofnięty w dowolnym momencie przez właściciela.
Bartłomiej Sienkiewicz Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego”
Minister Sienkiewicz, w oficjalnym komunikacie, podkreślił, że działania te mają na celu ochronę przyszłości wymienionych spółek oraz zapewnienie ich stabilności operacyjnej w obliczu braku finansowania. Stan likwidacji, jak zaznacza Minister, jest środkiem tymczasowym i może zostać odwołany w każdej chwili przez właściciela, czyli państwo polskie.
Podkreślenie przez Ministra, że celem likwidacji jest ochrona pracowników i uniknięcie zwolnień, wydaje się być kluczowym elementem tej decyzji. Restrukturyzacja ma na celu nie tylko zachowanie miejsc pracy, ale także przygotowanie spółek do nowych wyzwań w dynamicznie zmieniającym się środowisku medialnym.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.