Zakupy po nowemu. Chińska Ochama przygotowuje się do debiutu na polskim rynku e-commerce
Polski rynek zakupów online szykuje się na inwazję ze strony wschodniej. Chińska platforma zakupowa Ochama, należąca do potężnego koncernu Jingdong, ogłosiła swoje plany ekspansji w kierunku Polski oraz 18 innych krajów europejskich, jak donoszą Wiadomości Handlowe. Może to stanowić znaczącą konkurencję dla istniejących już na polskim rynku platform e-commerce.
Ochama: Pionier w modelu łączonym
Początki Ochama w Europie miały miejsce w Holandii, gdzie platforma zadebiutowała na początku 2022 roku. Co wyróżnia Ochamę na tle innych gigantów e-commerce to jej hybrydowy model działania. Firma pozwala swoim klientom na składanie zamówień online z możliwością osobistego odbioru w punktach Ochama lub tradycyjną dostawą do domu.
Ekspansja Ochama: Krok w kierunku dominacji e-commerce w Europie
Deklarowana ekspansja Ochamy nie kończy się na Polsce. Platforma ma zamiar zawitać na rynki aż 19 europejskich krajów. Wraz z dotychczasowymi rynkami w Belgii, Luksemburgu, Francji i Niemczech, marka będzie obecna w łącznie 24 krajach Starego Kontynentu.
Jednakże, polscy konsumenci muszą przygotować się na pewne początkowe niedogodności. Wszystkie zamówienia realizowane dla polskiego rynku będą inicjalnie wysyłane z automatycznego magazynu Ochama położonego w Holandii. Niemniej jednak, firma obiecuje szybką dostawę, zwłaszcza dla krajów sąsiadujących z Holandią.
Polski rynek e-commerce stanie wkrótce przed nowym wyzwaniem, jakim jest ekspansja Ochamy. W obliczu rosnącej popularności zakupów online, szczególnie w dobie pandemii, klienci z pewnością będą mieli jeszcze większy wybór i elastyczność w zakupach. Czas pokaże, jak ten chiński gigant upora się z konkurencją na polskim rynku.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.