Zmiany w polskim banku: płatności na telefon ograniczone do jednej opcji
Jednym z najważniejszych graczy na polskim rynku bankowym, mBank, postanowił wprowadzić kilka istotnych zmian dotyczących procedur przelewów oraz aktualizacji regulaminów.
Przelewy na numer telefonu – wyłącznie za pośrednictwem systemu BLIK
Decydując się na kolejny krok w kierunku uproszczenia swojego systemu, mBank zrezygnował z możliwości dokonywania przelewów na numer telefonu, chyba że korzystają one z systemu BLIK. Rozwiązanie to zostanie wprowadzone od 26 września 2023 r. Dzięki tej decyzji bank zamierza ujednolicić swoje usługi oraz zwiększyć ich przejrzystość.
Natychmiastowe potwierdzenia przelewów
Dla większej wygody swoich klientów, mBank wprowadza także funkcję natychmiastowego potwierdzenia przelewów w złotówkach. Oznacza to, że klient będzie miał dostęp do informacji o zleceniu przelewu od razu po jego wykonaniu. Warto jednak pamiętać, że wprowadzenie takiego potwierdzenia odbiera możliwość anulowania lub modyfikowania przelewu po jego zleceniu.
Jasność i precyzja w regulaminach
Bank dąży również do większej klarowności swoich regulaminów. Wprowadzone wyjaśnienia mają na celu jasne przedstawienie sytuacji, które upoważniają bank do dokonywania w nich zmian. Dodatkowo, bank planuje usystematyzować sposób informowania swoich klientów o wszelkich modyfikacjach w dokumentach.
Klienci mBanku mogą zapoznać się ze wszystkimi szczegółami tych zmian na oficjalnej stronie internetowej banku. Jak podkreśla mBank, głównym celem jest zapewnienie pełnej przejrzystości i dostosowanie usług do potrzeb i oczekiwań użytkowników.
BLIK – krótko o systemie
BLIK to system płatności mobilnych stworzony w Polsce, który pozwala na szybkie i bezpieczne transakcje bez konieczności posiadania fizycznej karty płatniczej. Rozwiązanie to umożliwia dokonywanie płatności zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, a także wypłacanie gotówki z bankomatów czy przeprowadzanie przelewów pomiędzy użytkownikami. Co ważne, kod BLIK jest jednorazowy i ważny jedynie przez kilka minut, co zapewnia dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem.
System BLIK to inicjatywa Polskiego Standardu Płatności (PSP), założonej przez sześć głównych banków działających na polskim rynku, w tym mBank. PSP, mając wsparcie tych banków, nieustannie rozwija i ulepsza system BLIK, uczynić go jeszcze bardziej dostępnym i bezpiecznym dla polskich konsumentów.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.