Rewolucyjne zmiany w PKO BP. Klienci wciąż w szoku!
Klienci PKO Banku Polskiego muszą być świadomi, że od 1 czerwca wprowadzono szereg zmian. Choć od tego czasu minęło już kilka miesięcy, część klientów wciąż jest nieświadomych zmian.
Znaczącą nowością jest zastąpienie wielu rodzajów Konta za Zero przez jedno uniwersalne konto.
Zmienią się też oferty dla młodszych klientów. Teraz dostępne będzie jedynie Konto dla Młodych.
Opłaty i prowizje banku również ulegną standaryzacji. Jednakże jest dobra wiadomość dla klientów – używanie bankomatów PKO w celu wpłat i wypłat pozostanie bezpłatne. W innym przypadku opłata wyniesie 10 zł. Warto użyć BLIK, gdyż wtedy wypłata jest bezpłatna.
W przypadku „Przejrzystej Karty Kredytowej”, aby uniknąć miesięcznej opłaty, trzeba będzie dokonać zakupów na sumę minimum 600 zł.
Bank stawia na digitalizację. W oddziałach banku pojawia się więcej urządzeń samoobsługowych, a bankowość online zyskuje na znaczeniu. Aż 90% klientów PKO wykorzystuje bankowość internetową.
Nie tylko PKO BP decyduje się na zmiany opłat. Podobne kroki podjęły BOŚ Bank, BNP Paribas czy niedawno Credit Agricole.
Powody podwyżek opłat w bankach są różnorodne. Często są one związane z inwestycjami w nowoczesne technologie, by zapewnić klientom lepsze usługi. Ponadto banki mają wiele kosztów operacyjnych, związanych z prowadzeniem oddziałów czy zatrudnieniem pracowników. Regulacje prawne i konieczność dostosowania się do nich również wpływają na opłaty. W sytuacjach kryzysowych, banki mogą podwyższać opłaty dla zabezpieczenia się przed ryzykiem, np. w kontekście problemów z kredytami frankowymi.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.