VeloBank wprowadził nowość. Ma zapewnić bezpieczeństwo środków na kontach klientów
VeloBank, we współpracy z Blik, uruchomił tak zwaną weryfikację behawioralną. Nowy algorytm analizuje metody korzystania z bankowości internetowej i mobilne, wliczając w to sposób trzymania telefonu w ręku

Fot. Shutterstock
Jak podaje VeloBank we wpisie na Facebooku, dla klientów został udostępniony nowy rodzaj zabezpieczenia. Tak zwana weryfikacja behawioralna jest mechanizmem, który analizuje sposób korzystania z bankowości przy komputerze i w telefonie. Dzięki temu jest w stanie wykryć podejrzane ruchy na koncie oraz przykładowo blokować nieautoryzowane wyprowadzenie środków z konta.
Algorytm sprawdza ponadto między innymi szybkość pisania na klawiaturze czy kąt, pod jakim trzymany jest telefon (aplikacja banku może mieć dostęp do danych z czujników). Takie dane pozwolą na eliminowanie sytuacji, w których bankowość jest obsługiwana przez osobę trzecią, w tym przez cyberprzestępców.
Gdy mechanizm uzna, że z konta korzysta inna osoba niż klient, może wdrożyć kilka rozwiązań – powiadomienie SMS, telefon do właściciela lub automatyczne odrzucenie podejrzanej transakcji. Oczywiście taką weryfikację behawioralną w VeloBanku można w każdej chwili wyłączyć lub włączyć ponownie w ustawieniach bankowości elektronicznej lub mobilnej.
Źródło: dobreprogramy.pl

Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.