VeloBank wprowadził nowość. Ma zapewnić bezpieczeństwo środków na kontach klientów

VeloBank, we współpracy z Blik, uruchomił tak zwaną weryfikację behawioralną. Nowy algorytm analizuje metody korzystania z bankowości internetowej i mobilne, wliczając w to sposób trzymania telefonu w ręku

Fot. Shutterstock

Jak podaje VeloBank we wpisie na Facebooku, dla klientów został udostępniony nowy rodzaj zabezpieczenia. Tak zwana weryfikacja behawioralna jest mechanizmem, który analizuje sposób korzystania z bankowości przy komputerze i w telefonie. Dzięki temu jest w stanie wykryć podejrzane ruchy na koncie oraz przykładowo blokować nieautoryzowane wyprowadzenie środków z konta.

Algorytm sprawdza ponadto między innymi szybkość pisania na klawiaturze czy kąt, pod jakim trzymany jest telefon (aplikacja banku może mieć dostęp do danych z czujników). Takie dane pozwolą na eliminowanie sytuacji, w których bankowość jest obsługiwana przez osobę trzecią, w tym przez cyberprzestępców.

Gdy mechanizm uzna, że z konta korzysta inna osoba niż klient, może wdrożyć kilka rozwiązań – powiadomienie SMS, telefon do właściciela lub automatyczne odrzucenie podejrzanej transakcji. Oczywiście taką weryfikację behawioralną w VeloBanku można w każdej chwili wyłączyć lub włączyć ponownie w ustawieniach bankowości elektronicznej lub mobilnej.

Źródło: dobreprogramy.pl

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl