Ważny komunikat dużego banku! Klienci na celowniku przestępców
Obecnie klienci mBanku powinni zachować wzmożoną czujność ze względu na kampanię prowadzoną przez cyberprzestępców. Ci bowiem rozsyłają wiadomości informujące o rzekomej konieczności weryfikacji konta. Oczywiście całość ma na celu wyłudzenie danych
Jak wyjaśnia mBank w swoim komunikacie, obecnie trwa kampania phishingowa, w której cyberprzestępcy podszywają się pod bank i rozsyłają wiadomości do klientów. Maile udają „automatyczne wiadomości” z banku i sugerują, że konto i środki klienta zostały zablokowane dla ostrożności do czasu odczytania wiadomości bezpieczeństwa.
W mailach załączone są linki prowadzące do spreparowanej strony, na której znajduje się fałszywy formularz logowania. Wpisanie w niego loginu oraz hasła do bankowości internetowej skutkuje przekazanie ich oszustom. Ci natomiast w przyszłości posłużą się nimi do kradzieży środków z konta ofiary.
„To jest automatyczna wiadomość. Szanowny Kliencie, Masz jedną nową wiadomość dotyczącą bezpieczeństwa 12/09/2024 o 2:32 PM. W ramach środków ostrożności tymczasowo zablokowaliśmy Twoje konto do czasu otrzymania od Ciebie wiadomości. Kliknij tutaj [podany link] aby sprawdzić swoją wiadomość” – tak brzmi treść fałszywego maila.
Wiadomość, o której ostrzega mBank wysyłana jest z adresu w domenie 365trendline[.]com, jednak może być więcej wariantów takiego adresu. Na szczęście w tym przypadku, treść maila może wzbudzić nasze podejrzenia. Również brak logo mBanku sugeruje, że nie jest to autentyczna wiadomość.
Jak w każdym tego typu przypadku należy zachować czujność oraz nie wchodzić w podane linki. Nigdy również nie należy podawać swoich danych na podejrzanych stronach oraz w formularzach, które zawarte były w podobnych wiadomościach. W razie wszelkich wątpliwości, w pierwszej kolejności, warto skontaktować się z bankiem pod oficjalnym numerem infolinii.
Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.