Wielka awaria systemu w polskim banku. Klienci wściekli, bank odpowiada
Użytkownicy mBanku napotkali poważne problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej oraz korzystaniem z usług online. Zgłoszenia o błędach nadeszły licznie od południa, a frustracja klientów szybko znalazła odzwierciedlenie na forach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Klienci wściekle komentowali sytuację, skarżąc się na niemożność wykonania podstawowych operacji bankowych.

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce
Na oficjalnej stronie mBanku na Facebooku pojawiły się komentarze pełne rozgoryczenia. Jedna z klientek, Klaudia, wyraziła swoje niezadowolenie, mówiąc: „Przepraszamy za problemy bądź zadzwoń na infolinię” mam gdzieś. Nawet przelewy do mnie nie docierają, to jest jakaś kpina.”
W odpowiedzi przedstawicielka banku, Justyna, przeprosiła za utrudnienia i poinformowała, że zgłoszenia dotarły do zespołu technicznego, który pracuje nad rozwiązaniem problemu związanego z logowaniem i serwisem transakcyjnym.
Bank stara się zażegnać kryzys, informując, że prace nad usunięciem awarii są traktowane priorytetowo i że zespół techniczny dokłada wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność systemów. Mimo oficjalnych zapewnień, klientów nie opuszcza poczucie frustracji i niepewności, co widać w licznych negatywnych komentarzach na profilach społecznościowych banku.
Sytuacja ta podkreśla znaczenie niezawodności systemów bankowych oraz efektywnego zarządzania kryzysowego w sytuacjach, gdy te systemy zawodzą. Oczekuje się, że bank przedstawi dalsze informacje o przyczynach awarii i planowanych działaniach, które mają zapobiegać podobnym problemom w przyszłości.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.