IKEA ostrzega klientów! Kilka produktów zostało wycofanych
Jak informuje popularna sieć w swoim oficjalnym komunikacie, niektóre produkty zostały wycofane ze sprzedaży. Zaapelowano również do klientów, którzy je zakupili, o zaprzestanie korzystania z nich oraz zachęcono do kontaktu. Wyjaśniono, że wskazane lampy oraz girlandy, a dokładniej zamontowane w nich wtyczki, nie spełniają norm bezpieczeństwa i mogą grozić porażeniem prądem

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce
Jak przekazuje w komunikacie Ikea, bezpieczeństwo jest dla sieci najwyższym priorytetem i z tego względu podjęto decyzję o wycofaniu niektórych lamp LED oraz girland należących do serii LEDLJUS, SOMMARLÅNKE, STRÅLA, SVARTRÅ i UTSUND. Wyjaśniono, że zamontowana w nich wtyczka nie spełnia norm bezpieczeństwa i może grozić porażeniem prądem.
Podkreślono również, że produkty „podlegają w fazie rozwoju ocenie ryzyka i są poddawane rozległym testom”. Pomimo to, Ikea otrzymała informację, że ze względu na wadę produkcyjną określony typ wtyczki zastosowany w wyszczególnionych produktach nie spełnia norm bezpieczeństwa w odniesieniu do odporności na wnikanie wody. Wskazano, o które produkty chodzi:
- Nazwy produktów: – LEDLJUS girlanda, 24 lampki, na zewnątrz, czarny, – LEDLJUS girlanda, 64 lampki, na zewnątrz, czarny, – SOMMARLÅNKE lampa podłogowa LED, na zewnątrz, 100 cm, beżowy, – SOMMARLÅNKE girlanda LED, 12 lampek, na zewnątrz, wielobarwny, – STRÅLA girlanda LED, 24 migające lampki w kształcie gwiazdek, na zewnątrz, złoty, – STRÅLA kurtyna świetlna LED, 48 lampek w kształcie gwiazdek, na zewnątrz, – SVARTRÅ girlanda LED, 12 lampek, na zewnątrz, czarny, – UTSUND girlanda LED, 24 lampki, na zewnątrz, czarny.
- Sterownik LED niespełniający norm: ICPSH24-2-IL-1,
- Oznaczenia dat niespełniającego norm sterownika LED ICPSH24-2-IL-1 (RRTT): 2138, 2141, 2148, 2209, 2215, 2224, 2231, 2236, 2320, 2326, 2332, 2336, 2347, 2409, 2413, 2421, 2423, 2424, 2426, 2434, 2437,
- Wtyczka niespełniająca norm: SYK-02F.
Zaapelowano do konsumentów, którzy zakupili wymienione produkty, o niezwłoczne zaprzestanie używania ich oraz zachęcono do skontaktowania się z siecią w celu wymiany produktu lub uzyskania pełnego zwrotu kosztów zakupu, a także do przekazywania informacji o wycofaniu wymienionych produktów, szczególnie jeśli wiedzą, że były one pożyczone lub sprzedane innej osobie.
W komunikacie wyjaśniono również, że wyżej wskazane produkty można zwrócić w dowolnym sklepie IKEA w celu ich wymiany lub uzyskania pełnego zwrotu kosztów zakupu, bez podawania dowodu zakupu (paragonu).

Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.