Atak hakerski na dużą sieć sklepów! Klienci otrzymują wiadomość o wycieku danych

Jak wyjaśnia sieć Agata Meble, w wyniku ataku hakerskiego nastąpiło naruszenie danych osobowych, w tym również danych osobowych klientów. Spółka zaapelowała do swoich klientów

Fot. Pixabay

„Naruszenie ochrony danych osobowych polegało na tymczasowej utracie dostępu do nich, naruszeniu ich poufności, a być może (co jest obecnie przez nas weryfikowane) również na ich skopiowaniu.” – podaje spółka Agata Meble w komunikacie.

Dodano, że naruszone zostały dane osobowe przetwarzane elektronicznie, w szczególności dane klientów: imię i nazwisko, adres, dane kontaktowe oraz informacje o złożonych zamówieniach i reklamacjach. Wyjaśniono, że loginy i hasła kont klientów były przechowywane poza infrastrukturą objętą atakiem, natomiast dane dotyczące sposobu płatności, w tym numery kont i kart, nie były przetwarzane przez spółkę, a  realizowane przez operatorów zewnętrznych. Oznacza to, że były one także poza infrastrukturą objętą atakiem.

W dalszej części komunikatu poinformowano, że administrator danych nie posiada informacji, czy osoba nieupoważniona skopiowała dane osobowe klientów oraz czy dane te zostały upublicznione lub są wykorzystywane w sposób niezgodny z prawem. Dodano, że w konsekwencji tego zdarzenia mogą oni otrzymywać niechcianą komunikację lub być narażeni na kontakt z osobą podszywającą się pod pracownika innej instytucji w celu wyłudzenia innych danych.

Spółka apeluje zatem do klientów o zachowaniu szczególnej ostrożności przy podawaniu swoich danych osobowych osobom trzecim (szczególnie podczas rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej), w celu zminimalizowania niebezpieczeństwa związanego z wyciekiem danych.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl