Było tu 51 wypadków i 116 kolizji. Ma się to zmienić. Jest koncepcja przejść przy Centralnym

Tylko w 2015 roku na odcinku od ul. Chałubińskiego do ronda Dmowskiego doszło do 51 wypadków i 116 kolizji, w których ranne zostały 73 osoby. Nowe przejścia mają  poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu. ZDM otrzymał wstępną koncepcję projektowanych rozwiązań.

Fot. ZDM

Fot. ZDM

Wykonawca dokumentacji projektowej przedstawił dwa warianty proponowanych zmian. Jeden z nich zakładał wyznaczenie nowych „zebr” przez ul. E. Plater (po stronie Dworca Centralnego) i przez Al. Jerozolimskie (od strony Mariotta). To drugie przejście będzie umożliwiać także dojście do przystanków tramwajowych przy dworcu. Oprócz przejść, pojawią się też przejazdy rowerowe, które pozwolą poruszać się rowerem w ciągu ul. E. Plater.

„Wprowadzając zmiany, bierzemy pod uwagę interes wszystkich uczestników ruchu, tak aby nowe rozwiązania nie pogorszyły warunków jazdy. W szczególności dotyczy to wyjazdu samochodów i autobusów z ul. E. Plater od strony Dworca Centralnego w kierunku ul. Marszałkowskiej i ruchu tramwajów w ciągu Alej Jerozolimskich. Dlatego konieczne jest precyzyjne wyliczenie zmian w cyklu sygnalizacji. Wstępna kalkulacja wskazuje, że wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych skróci wyświetlanie czasu zielonego dla pojazdów jadących Alejami średnio o ok. 3-4 sekundy, w zależności od kierunku i pory dnia. Zyskają za to wyjeżdżający z ul. E. Plater – tu zielone może się palić o 9 sekund dłużej, w czasie gdy piesi będą przekraczać Aleje Jerozolimskie. Czasy są orientacyjne, ponieważ skrzyżowanie jest częścią Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, który dopasowuje cykle świateł do ruchu.” – pisze ZDM

Znacznie dalej idące zmiany wprowadziłoby wyznaczenie dodatkowego, trzeciego przejścia dla pieszych (przez Al. Jerozolimskie po stronie wschodniej). ZDM nie planuje jednak takiego rozwiązania, bo utrudniłoby ruch samochodowy oraz tramwajowy. Nowe przejście wymagałoby wyświetlania czerwonego światła dla niemal wszystkich kierunków przez dodatkowe pół minuty.

Dokumentacja dla budowy dwóch nowych przejść ma być gotowa przed końcem kwietnia. Realizacja inwestycji jest zaplanowana na drugą połowę roku.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]