Duży bank apeluje! Możesz stracić pieniądze z konta
W swoim wpisie na Facebooku, Santander Bank Polska ostrzega klientów przed fałszywymi stronami internetowymi. Jeżeli podamy swoje dane w zawartych w nich formularzach, możemy stracić środki ze swojego konta bankowego

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce
Santander apeluje do klientów o ostrożność podczas przeglądania internetu. Przytacza przy tym przykłady stron internetowych, które „oferują” pomoc w jakiejś kwestii lub odszkodowanie finansowe. W rzeczywistości jednak takie strony mają za zadanie wyłudzenie danych wrażliwych, które mogą posłużyć oszustom między innymi do kradzieży pieniędzy z konta ofiary.
Cyberprzestępcy często podszywają się pod znane instytucje, banki lub sklepy internetowe, aby wzbudzić u odbiorcach zaufanie i osłabić ich czujność. W takich witrynach zawarte są najczęściej fałszywe formularze logowania lub szybkiej płatności. Bank apeluje, by pamiętać o czterech podstawowych zasadach:
- gdy podejrzewamy oszustwo, należy skontaktować się z bankiem lub policją,
- nie należy ufać osobom trzecim oferującym pomoc,
- nie udostępniać nikomu danych logowania do banku i numerów karty płatniczej,
- pamiętać o bieżącej edukacji o świeżych patentach oszustów (może to nam pomóc szybciej rozpoznawać próby oszustwa).
Podejrzane wiadomości SMS możemy również przesyłać do analizy bezpieczeństwa zespołowi CERT Polska (pod numerem 8080).

Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.