Jak ocalić pieniądze w przypadku oszustwa? Ważny komunikat banku
Bezpieczeństwo środków finansowych jest dla większości z nas kluczową kwestią, zwłaszcza w okresie wzmożonej aktywności cyberprzestępców. mBank wydał komunikat do swoich klientów, w którym wyjaśnia, jak chronić się przed oszustami

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce
Metoda oszustwa polegająca na podszywaniu się pod pracownika banku jest w dalszym ciągu niezwykle popularna. Podczas rozmowy starają się nakłonić swoje potencjalne ofiary do przekazania pieniędzy na „bezpieczne konto” lub do podania danych wrażliwych. Często zachęcają również do zainstalowania aplikacji, która pozwala na zdalną obsługę pulpitu. Wszystkie te metody mają jeden cel – kradzież środków finansowych z konta ofiary.
mBank rozsyła swoim klientom powiadomienie informujące o tym, jak chronić się przed tego typu działaniami. Jedną z nich i jednocześnie niezwykle przydatną jest aplikacja mobilna banku, pozwalająca nam sprawdzić, czy mamy do czynienia z oszustem. Jeśli zadzwoni do nas faktyczny pracownik, otrzymamy powiadomienie w aplikacji z danymi pracownika.
Bank podkreśla jednak, że takie powiadomienia pojawiają się wyłącznie w aplikacji mobilnej banku. Jeżeli takie powiadomienie otrzymamy SMS-em, to najprawdopodobniej nadawcą jest przestępca. Podobnie w sytuacji, gdy rozmówca z jakiegoś powodu nie będzie chciał przesłać powiadomienia, np. z powodu rzekomych problemów technicznych lub będzie zarzekał, że powiadomienie zostało wysłane, jednak my go jeszcze nie otrzymaliśmy. W takiej sytuacji najlepiej od razu się rozłączyć.
Źródło: dobreprogramy.pl

Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.