Jeden mieszkaniec spowodował awarię w całym bloku. Zasilania nie ma już tydzień, a awaria może potrwać jeszcze dwa

Kompleks mieszkaniowy Bliska Wola Tower w Warszawie zmaga się z poważną awarią instalacji elektrycznej, która pozbawiła prądu i wody setki mieszkań. Problemy rozpoczęły się w ubiegłą środę. Nieautoryzowana przeróbka instalacji wodnej w jednym z lokali doprowadziła do zalania i pożaru rozdzielni elektrycznej.

Fot. Shutterstock

Mieszkańcy i przedsiębiorcy kompleksu doświadczają znacznych utrudnień w codziennym funkcjonowaniu. Brak prądu oznacza problemy nie tylko z pracą zdalną, ale również codziennym funkcjonowaniu. Niektórzy zmuszeni są do korzystania z tymczasowych źródeł zasilania na klatkach schodowych.

Zarządca budynku, firma J.W. Construction, informuje, że 120 lokali wciąż pozostaje bez prądu. Firma zapewnia o podjętych działaniach naprawczych, angażując ekspertów branży elektrycznej i konserwatorów. Nad usunięciem awarii pracuje obecnie 20 osób.

Kompleks, często porównywany do azjatyckich metropolii ze względu na gęstość zabudowy, mieści 1,8 tys. lokali w najwyższym 26-piętrowym budynku. To nie pierwszy raz, gdy mieszkańcy zmagają się z podobnymi problemami – podobna sytuacja miała miejsce w sierpniu.

Mieszkańcy niezadowoleni

Mieszkańcy wyrażają niezadowolenie z komunikacji ze strony zarządcy, choć firma twierdzi, że wysyła codzienne mailingi, utworzyła specjalną infolinię i wywiesza ogłoszenia na terenie inwestycji. J.W. Construction deklaruje dalsze prace nad rozwiązaniami mającymi poprawić komfort mieszkańców.

Zarządca zapowiada, że kolejne lokale zostaną podłączone do zasilania od 14 października, a cały proces naprawczy ma zakończyć się w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Firma podkreśla, że priorytetem jest bezpieczeństwo, co wymaga przeprowadzenia wszystkich niezbędnych kontroli i pomiarów przed przywróceniem zasilania. Proces naprawczy będzie skomplikowany i złożony. Przede wszystkim stara instalacja i pomieszczenia musza wyschnąć. W międzyczasie zamówiona jest infrastruktura. Pozostaje jeszcze dostawa, demontaż liczników i starej instalacji oraz zamontowanie nowej.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl