mBank wydaje ważny komunikat! Dotyczy wszystkich klientów
W ostatnich dniach mBank wystosował pilne ostrzeżenie dla wszystkich swoich klientów. Bank alarmuje o nasilających się przypadkach oszustw, w których przestępcy przejmują konta na portalach społecznościowych i podszywają się pod rodzinę lub znajomych, prosząc o pilną pożyczkę pieniędzy.
Scenariusz jest zazwyczaj podobny – z konta bliskiej osoby przychodzi wiadomość z nietypową prośbą o przesłanie środków, rzekomo z powodu nagłej potrzeby, np. zgubionej karty czy pilnego wydatku. mBank apeluje – otrzymując taką wiadomość, zachowaj szczególną czujność! Bezkrytyczne wysłanie pieniędzy lub podanie kodu BLIK niemal na pewno oznacza ich utratę na rzecz oszustów.
Przestępcy stosują także inne metody. Mogą podawać się za pracowników portali sprzedażowych i żądać kodu BLIK w celu rzekomej „weryfikacji konta”. Czasem dzwonią, podszywając się pod bankierów czy policjantów, próbując wyłudzić pieniądze lub kod BLIK pod różnymi pretekstami.
mBank przypomina:
- Kod BLIK służy tylko do autoryzacji transakcji z własnego konta.
- W razie nietypowej prośby o przelew na komunikatorze, należy zadzwonić do nadawcy i potwierdzić, czy faktycznie potrzebuje pomocy. To pozwoli zdemaskować oszusta.
- Autentyczny pracownik banku ani policjant nigdy nie poprosi o podanie kodu BLIK.
- Rozmawiając z konsultantem mBanku zawsze otrzymasz mobilne potwierdzenie jego tożsamości.
- Uważnie czytaj powiadomienia autoryzacyjne przed akceptacją każdej operacji.
Czujność i zdrowy rozsądek to klucz do uniknięcia bolesnej straty oszczędności. W razie podejrzenia oszustwa należy natychmiast skontaktować się z bankiem i odpowiednimi służbami. Wspólnymi siłami powstrzymajmy internetowych przestępców!

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.