Minister cyfryzacji wyjaśnia problemy z aplikacją mObywatel 2.0
14 lipca, w piątek, ruszyła nowa aplikacja mObywatel 2.0, niestety od początku użytkownicy napotykali problemy z nią związane. Minister Janusz Cieszyński wyjaśnia źródło błędów oraz zapowiada poprawki
Od dnia wprowadzenia nowej aplikacji mObywatel 2.0, pojawiają się problemy z nią związane. Jak zapowiedział Minister Cyfryzacji, Janusz Cieszyński od piątku, we wszystkich miejscach, z drobnymi tylko wyjątkami można posługiwać nową wersją aplikacji mObywatel, która jest bardziej ergonomiczna, dostosowana do współczesnych standardów. Jednocześnie zachęcał do korzystania z niej.
Jednak już na starcie pojawiały się zgłoszenia użytkowników, mówiące o występowaniu błędów. Problemy dotyczyły także możliwości sprawdzenia punktów karnych i eRecepty w aplikacji. W sobotę przed południem Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że „problemy techniczne z mObywatelem są wynikiem bardzo dużego zainteresowania”. Zaznaczył, że „nie ma żadnych błędów krytycznych w aplikacji”. Na swoim Twitterze Minister odniósł się do tej sprawy.
2️⃣ dzień z nowym mObywatelem⤵️ pic.twitter.com/WdvuSEGqZz
— Janusz Cieszyński (@jciesz) July 15, 2023
Dodał również, że jego resort namierzył problem i zapowiedział na niedzielę wgranie odpowiedniej poprawki. Wyraził również nadzieję, że od tego momentu taka sytuacja już nie będzie się powtarzać. Wyjaśnił również źródło problemów ze sprawdzeniem punktów karnych oraz eRecept.
„Zostały wyłączone ze względu na to, że skupiamy się na mDowodzie. Mam nadzieję, że one bardzo szybko wrócą. Natomiast na ten moment punkty karne możecie sprawdzić w aplikacji mObywatel.gov.pl, do której macie dostęp przez przeglądarkę, a receptę w aplikacji mojeIKP” — oznajmił.
Źródło: money.pl
Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.