Nowy program dla uczniów z problemami w nauce! Zajęcia odbędą się poza szkołą?
Już we wrześniu ruszy wyjątkowy program Playing for Success, który zmieni sposób, w jaki uczniowie zmagający się z problemami w nauce będą zdobywać wiedzę. Zamiast tradycyjnych lekcji, dzieci i młodzież w wieku 9–17 lat wezmą udział w zajęciach na stadionach i obiektach sportowych, gdzie w atmosferze wsparcia i współpracy będą odkrywać swój potencjał.

Fot. Warszawa w Pigułce
Nowy program Playing for Success wesprze uczniów z problemami w nauce
We wrześniu rusza pilotażowy projekt edukacyjny Playing for Success, który ma pomóc dzieciom i młodzieży w wieku od 9 do 17 lat odzyskać motywację do nauki. Zajęcia, zamiast w szkolnych ławkach, będą odbywać się na stadionach i innych obiektach sportowych.
Nauka poza klasą – sport zamiast tablicy
Program realizowany jest przez Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z holenderską Playing for Success Foundation oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki. Organizatorzy podkreślają, że projekt przenosi proces edukacji w nowe środowisko, które sprzyja budowaniu wiary we własne możliwości.
Zajęcia będą prowadzone w małych grupach, pod okiem tutorów i trenerów sportowych. Atmosfera współpracy i wsparcia ma pomóc uczestnikom rozwijać kompetencje społeczne, emocjonalne i edukacyjne. Program zakłada także przełamywanie rutyny tradycyjnej szkoły, co – jak deklarują autorzy – zwiększy poczucie sprawczości uczniów.
Kogo obejmie projekt?
Pierwszy etap obejmie uczniów szkół podstawowych w roku szkolnym 2025/2026. W kolejnym roku model zostanie dostosowany do starszych grup wiekowych i wdrożony w szkołach ponadpodstawowych. W całym procesie uczestniczyć będzie 96 przeszkolonych tutorów, którzy wraz z trenerami sportowymi poprowadzą zajęcia.
Badanie efektów programu
Playing for Success to nie tylko wsparcie dla uczniów, ale także projekt badawczy. Podczas jego realizacji prowadzone będą analizy, które pozwolą ocenić wpływ zajęć na rozwój społeczny, emocjonalny i edukacyjny uczestników. Wyniki ewaluacji mają posłużyć do dalszego doskonalenia modelu.
Program adresowany jest do dzieci, które nie odnajdują się w tradycyjnym systemie edukacyjnym, a ich potencjał wymaga dodatkowego wsparcia. Organizatorzy podkreślają, że równie ważnym elementem są tutorzy – przewodnicy, którzy pomogą młodym ludziom odkrywać własne możliwości i wzmacniać motywację do działania.

Kocham Warszawę, podróże i gastronomię i to właśnie o nich najczęściej piszę.