Jeszcze są w podstawówce, a już planowali kampanię znanej gry

Ubisoft zaangażował najmłodszych graczy w opracowanie części planów promocji swojej najnowszej gry „Starlink – Battle for Atlas”. Kilkuetapowa prac łącząca naukę, grę i podstawy marketingu przyniosła nie tylko efekty w postaci marketingowej akcji, ale była również doskonałą zabawą i okazją do poznania innej strony tworzenia gier.

Fot. Materiały prasowe

Pomysłowość dzieci, nieskrępowana sztywną logiką świata dorosłych, to powód dla którego Ubisoft postanowi zapytać, jak według nich samych powinna wyglądać promocja skierowanej do nich gry.

Kosmiczne warsztaty

Przygoda z Ubisoft i Starlink zaczęła się już we wrześniu, kiedy to 30-osobowa grupa 8-12-latków spotkała się na specjalnie przygotowanych i otwartych warsztatach „Ale Kosmos”. Właśnie Kosmos, miejsce w którym rozgrywa się akcja gry „Starlink – Battle for Atlas”, był tematem przewodnim spotkania. Zainaugurował je Karol Wójcicki, popularyzator astronomii i twórca bloga „Z głową w gwiazdach”, wykładem, który w przystępny i prosty sposób wprowadził uczestników w koncept międzygalaktycznych podróży. Po części wykładowej, dzieci przystąpiły do pracy kreatywnej, gdzie pod okiem animatorów tworzyły śmiałe koncepcje, które w kreatywny sposób miały promować grę. W czasie warsztatów wyobraźnia najmłodszych stworzyła całą paletę koncepcji, które stały się kanwą do dalszych prac nad akcją marketingową.

Jak tłumaczy Anna Kubica, Brand Manager Ubisoft w Polsce:

„Dzieci są najbardziej kreatywnymi osobami za Ziemi. Myślą nieszablonowo, dlatego zapytaliśmy ich wprost, jak chciałyby, żeby wyglądałą promocja gry stworzonej dla nich. Po warsztacie, dokonaliśmy syntezy wskazywanych kierunków i działań. Zdecydowanie najwięcej pomysłów dotyczyło współpracy z youtuberem, a dokładnie zorganizowania „domówki” z jednym z ich idoli z Youtube.”

Domówka blisko gwiazd

Fot. Materiały prasowe

Pomysł zmaterializował się 16 października 2018 roku na ostatnim piętrze jednego z warszawskich wieżowców – blisko gwiazd, jak przystało na grę o kosmosie. Ubisoft zorganizował Domówkę, na której gościem specjalnym był Blowek – jeden z najpopularniejszych młodych gamerów na polskim Youtubie.

Fot. Materiały prasowe

Event, zgodnie ze wskazaniami z warsztatów miał być okazją do przetestowania najnowszej gry Ubisoft, skorzystania z wiedzy zawodowego gracza oraz zagrania u boku, a może nawet przeciwko, swojemu idolowi. Ponadto, była to niezwykła okazja do świetnej zabawy i możliwość obycia międzygalaktycznej podróży jako pilot własnego statku kosmicznego w świecie „Starlink – Battle for Atlas”.

Fot. Materiały prasowe

Niezależny portal Warszawa w Pigułce. Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]
Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]