Rafał Trzaskowski chce wprowadzić prawie w całej Warszawie ograniczenie prędkości do 30 km/h!

Niepokojące informacje z biura prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, który w 2/3 miasta chce wprowadzić strefę TEMPO 30, czyli jazda z maksymalną prędkością 30 km/h. Mieszkańcy stolicy są zbulwersowani i są w gotowości, jeśli taka ustawa wejdzie wyjść i protestować. Jak na razie będą trwać konsultacje, które mieszkańcy nazywają „fałszywymi” ze względu, że zdanie właśnie mieszkańców i tak w ostateczności nie jest brane pod uwagę. 

Fot. UM Warszawa

Chcemy poprawić bezpieczeństwo na osiedlach, uliczkach i ulicach Warszawy, bezpośrednio w sąsiedztwie miejsc zamieszkania warszawianek i warszawiaków.
Opracowaliśmy projekt mapy wprowadzenia stref ruchu uspokojonego, czyli takich, w których maksymalna prędkość wynosi 30 km/h. Teraz chcemy zweryfikować wstępne propozycje i wspólnie określić docelowy kształt sieci dróg objętych uspokojeniem ruchu.
Dlaczego strefy Tempo 30?
Wieloletnie badania prowadzone na całym świecie potwierdzają, że uspokojenie ruchu do prędkości 30 km/h podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg*. To powszechnie uznana granica prędkości, przy której 90% zdarzeń drogowych nie ma żadnych skutków dla zdrowia.
Dzięki zastosowaniu środków fizycznych (np. wyniesionych przejść dla pieszych, skrzyżowań czy progów zwalniających) i organizacyjnych (np. wyznaczanie miejsc postojowych na jezdni czy wprowadzanie skrzyżowań równorzędnych) tworzymy ulice kompletne – bezpieczne, przyjazne, z optymalną liczbą miejsc parkingowych. Taka przestrzeń poprawia komfort i warunki życia mieszkańców oraz redukuje negatywne oddziaływanie transportu na środowisko naturalne, przy jednoczesnym zapewnieniu dostępności dla wszystkich użytkowników.
Co oznacza uspokojenie ruchu?
Uspokojenie ruchu to w skrócie:
  • Poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg: kierowców, pasażerów, rowerzystów i pieszych
  • Skuteczne ograniczenie przekraczania dopuszczalnej prędkości oraz wsparcie w egzekwowaniu przepisów
  • Zapobieganie wypadkom drogowym – również tym śmiertelnym
  • Zwiększenie płynności ruchu drogowego
  • Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów zamieszkania
  • Zachęcenie do korzystania z różnych środków transportu, w tym jazdy na rowerze i spacerów
Które ulice zostaną objęte strefami Tempo 30?
Uspokojeniem obejmujemy ulice, które pełnią funkcję dojazdową, a pozostawiamy przy obecnych limitach prędkości ulice, które pełnią funkcje rozprowadzającą lub tranzytową (na przykład Aleje Jerozolimskie czy Trasę Łazienkowską). Przy wyznaczaniu stref ruchu uspokojonego w Warszawie bierzemy pod uwagę: klasę dróg, charakter ruchu na nich, ruch pojazdów transportu publicznego i uprzywilejowanych, lokalizacje obiektów często uczęszczanych przez pieszych, obecną sieć ulic o ruchu uspokojonym oraz odległości z wnętrza projektowanych stref do najbliższej drogi o funkcji rozprowadzającej. Wstępne założenia zakładają wyznaczenie obszarów do wprowadzenia stref ruchu uspokojonego (stref Tempo 30 i stref zamieszkania) na drogach klasy D (dojazdowe), L (lokalne) i wyjątkowo Z (zbiorcze)” – czytamy na stornie transportu miasta stołecznego Warszawy.
Swoje zdanie odnośnie wprowadzenia takich zmian można wyrazić poniżej w postaci maila lub brania udziału online w konsultacjach.
Jak można wziąć udział w konsultacjach:
1. Porozmawiajmy podczas spotkań online:
  • 15 listopada (wtorek) o 17:30
    • na YouTube – możesz oglądać spotkanie i dyskutować na czacie
    • na platformie ZOOM – możesz zabrać głos w dyskusji z fonią i wizją. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, napisz na [email protected]. Link do spotkania oraz instrukcję prześlemy Ci w mailu zwrotnym
  • 24 listopada (czwartek) o 17:30
    • na YouTube – możesz oglądać spotkanie i dyskutować na czacie
    • na platformie ZOOM – możesz zabrać głos w dyskusji z fonią i wizją. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, napisz na [email protected]. Link do spotkania oraz instrukcję prześlemy Ci w mailu zwrotnym
2. Odwiedź nas w punkcie konsultacyjnym
  • miejsce i termin podamy później
3. Napisz e-mail
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]