Trzy nowe ścieżki rowerowe do połowy grudnia. Dwie w ramach budżetu partycypacyjnego

Wszystkie trzy inwestycje mają zostać zakończone do połowy grudnia. Wykonawcy mogą jednak otrzymać dodatkowe punkty w przetargu za skrócenie tego terminu i zakończenie prac w ciągu miesiąca od podpisania umowy.

Fot. ZDM

Fot. ZDM

Batorego

Droga dla rowerów na ul. Batorego zostanie wybudowana na odcinku od ul. Wiśniowej do al. Niepodległości. Połączy istniejący odcinek drogi dla rowerów na Batorego z tą wzdłuż al. Niepodległości. Inwestycja jest częścią projektu „Stary Mokotów – chodniki wolne od rowerów” realizowanego w ramach budżetu partycypacyjnego.

Droga rowerowa na całym odcinku będzie przebiegać po północnej stronie jezdni. Uporządkowana zostanie przestrzeń przed budynkami nr 8 i 10. Parkowanie na tym odcinku zostanie przeniesione do zatok prostopadłych wydzielonych na jezdni (liczba miejsc parkingowych pozostaje bez zmian), zaś w miejscu obecnej zatoki pojawi się droga dla rowerów i zieleń. W sumie na odcinku ok. 300 m ZDM zasadzi 5 nowych drzew i ponad 2,5 tys. krzewów (tawuły, róże i ligustry). Na całej długości wyremontuje też chodniki – zostaną wykonane z estetycznych płyt betonowych.

Chrościckiego

Ta inwestycja również jest pokłosiem budżetu partycypacyjnego. W jego pierwszej edycji mieszkańcy Włoch wybrali pomysł polegający na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy drogi dla rowerów w szerokim pasie zieleni wzdłuż ul. Chrościckiego. Dokumentacja została wykonana zgodnie z planem przez Urząd Dzielnicy. Aby mieszkańcy mogli skorzystać z nowej trasy, ZDM zwrócił się do Rady Warszawy o środki na realizację inwestycji. Dzięki decyzji radnych, nowa trasa powstanie tej jesieni.

Budowa obejmuje odcinek od ul. 4 Czerwca 1989 r. (gdzie łączy się z istniejącymi drogami dla rowerów) do ul. Łuki Wielkie (gdzie możliwe będzie włączenie się do ruchu lub wjazd do parku). Droga dla rowerów będzie asfaltowa, z zachowaniem ciągłości na przecięciach z wjazdami na posesje.

Gilarska

Projekt zakłada remont drogi dla rowerów wzdłuż ul. Gilarskiej i jej połączenie z ciągiem rowerowym i spacerowym wzdłuż Kanału Drewnowskiego. Droga rowerowa na całej długości zostanie wykonana z asfaltu. Tam, gdzie dziś urywa się ślepo, powstanie przejazd rowerowy łączący ją z ciągiem spacerowym po drugiej stronie ulicy. W ten sposób powstanie dogodny ciąg prowadzący w głąb Targówka Mieszkaniowego. Aby zapewnić bezpieczeństwo na planowanym przejeździe rowerowym oraz istniejącym przejściu dla pieszych, projekt zakłada montaż progów wyspowych z obu stron.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c