Uwaga! Niebezpieczny telefon! Gdy zadzwoni do Ciebie, natychmiast działaj
Bank Pocztowy ostrzega swoich klientów przed próbami oszustwa. Jeśli otrzymasz telefon od kogoś twierdzącego, że jest pracownikiem banku i prosi o instalację dowolnej aplikacji, natychmiast rozłącz się i skontaktuj bezpośrednio z bankiem pod podany poniżej numer telefonu.
Oszuści podszywający się nawet za pracowników działu bezpieczeństwa banku mogą kontaktować się z Tobą i podawać informacje o domniemanym wstrzymaniu transakcji lub kredycie na Twoje dane. Mogą naciskać, abyś zainstalował na swoim telefonie, tablecie lub komputerze aplikację do zdalnego dostępu, takie jak AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport lub Zoom. Nie podawaj żadnych informacji i jak najszybciej się rozłącz, ponieważ jest to próba wyłudzenia danych.
Oszuści dążą do zdobycia Twoich danych logowania do bankowości internetowej oraz informacji o Twojej karcie. Ważne jest, aby pamiętać, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie poproszą Cię o instalację dodatkowego oprogramowania, które umożliwiłoby im zdalny dostęp do Twojego urządzenia, podanie danych do bankowości internetowej, ani pełnego numeru karty i kodu CVC2.
Dodatkowo, oszuści mogą manipulować numerem telefonu, aby wyświetlał się sfabrykowany numer infolinii lub nazwa banku, aby wyglądało to bardziej autentycznie. Dlatego warto zachować szczególną ostrożność.
W przypadku, gdy otrzymasz tego typu telefon od osób podszywających się pod pracowników Banku Pocztowego, zaleca się zachowanie ostrożności i poinformowanie banku o tym incydencie pod numerem telefonu 52 34 99 499.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.