Z Radomia do Warszawy w ekspresowym tempie. Teraz jednak trudny rok

W cierpliwość muszą uzbroić się pasażerowie podróżujący koleją z Radomia do Warszawy. Remont torowiska ma potrwać aż rok.

Fot. Pixabay

Radio rdc.pl ostrzega podróżnych kolei na trasie z Radomia do Warszawy, że przed nimi trudny rok.

Na odcinku od Strzyżyny do Radomia do lipca wprowadzono już zastępczą komunikację autobusową, zaś składy dalekobieżne jeżdżą zmienionymi trasami. Natomiast od sierpnia do końca roku autobusowa komunikacja zastępcza będzie kursować pomiędzy Radomiem, a Warką.

Zwieńczeniem tych utrudnień ma być jednak przyspieszenie pociągów na tej trasie. Po jej modernizacji, składy pojadą tędy z prędkością 160 km/h.

Najszybsze pociągi będą mogły pokonać ten dystans w ok. 75 minut. Będzie większe bezpieczeństwo, dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym oraz przybudowanym przyjazdom kolejowo-drogowym – powiedział radiu rdc.pl Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK. – Wybudowane będą także trzy nowe przystanki. Stara Wola oraz w Radomiu przy ulicy Kozienickiej oraz Żółkiewskiego. Dzięki czemu Radom zyska lepsze możliwości komunikacyjne przy dojazdach do pracy i szkoły – dodał Jakubowski.

Teraz z Radomia do Warszawy można dojechać bezpośrednio tylko sześcioma pociągami PKP InterCity oraz przyśpieszonym pociągiem Kolei Mazowieckich „Radomiak”.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.