mBank ostrzega klientów: uważajcie na BLIK-oszustwa!
mBank poinformował za pośrednictwem strony internetowej, a także kanału w mediach społecznościowych, o nowym oszustwie z BLIKiem w tle.
Oszustwo, do którego wykorzystywana jest metoda BLIK, polega na podszywaniu się pod znajomych bądź nawet pracowników banku.
Pierwszy sposób polega na przejęciu przez oszustów naszego konta na portalu społecznościowym, np. Facebooku i wysłaniu do naszych znajomych wiadomości z prośbą o pożyczkę. W zakamuflowanej treści najczęściej można spotkać wzmiankę o konieczności opłaty zaległych rachunków. W momencie, gdy przekażemy rzekomemu znajomemu numer blik, oszust w kilka minut wypłaci środki z bankomatu.
Drugi sposób oszustwa polega na podszywaniu się pod pracownika banku. Oszuści dzwonią pod wybrany numer, informując, że zostało zablokowany przelew wychodzący z naszego rachunku i prosząc o zainstalowanie aplikacji, dzięki której środki z naszego konta nie przepadną. Link wysyłany jest SMSem, jeśli damy się nabrać, wówczas nasze dane trafią w niepowołane ręce.
mBank przypomina, że żaden z pracowników nigdy nie prosi o instalację aplikacji, którą możemy pobrać z sms-owego linka. Ponadto, rozmawiając z pracownikiem infolinii, zawsze można zweryfikować jego tożsamość, na wypadek jakichkolwiek wątpliwości.
Uważaj ❗️Oszuści po raz kolejny podszywają się pod znajomych na komunikatorach. Próbują wyłudzić pieniądze, nakłaniają do przelewu Blik.
Nigdy nie odpowiadaj na takie wiadomości ❌, a tym bardziej nie przesyłaj pieniędzy.
Upewnij się, czy Twój znajomy jest naprawdę w potrzebie. pic.twitter.com/a8zTtuKrMl— mBank (@mBankpl) April 16, 2020