Uważaj na to połączenie! Może przysporzyć problemów
Bank Pocztowy alarmuje klientów przed potencjalnymi oszustwami. Jeśli ktoś nieznany dzwoni do ciebie twierdząc, że jest pracownikiem banku i prosi o instalację oprogramowania, natychmiast przerwij rozmowę i skontaktuj się z Bankiem Pocztowym, używając numeru podanego niżej.
Niektóre oszustwa polegają na tym, że ktoś twierdzi, że jest z działu bezpieczeństwa banku i informuje o rzekomym problemie z transakcją lub kredytem na twoje imię. Mogą oni naciskać, abyś zainstalował aplikacje zdalnego dostępu na swoim urządzeniu, takie jak AnyDesk lub Zoom. W takich przypadkach nie udzielaj żadnych informacji i zakończ rozmowę – to ważne przypomnienie od banku.
Oszuści chcą zdobyć twoje dane do logowania do konta online oraz informacje o twojej karcie.
Należy mieć na uwadze, że pracownicy Banku Pocztowego nie będą prosić o:
- Instalowanie specyficznych aplikacji, zwłaszcza tych umożliwiających zdalny dostęp.
- Udostępnianie danych do konta online.
- Podawanie pełnych danych karty płatniczej, w tym kodu CVC2.
Oszuści mogą również manipulować wyświetlanym numerem telefonu, tak aby wyglądał on na numer infolinii banku.
Bank Pocztowy zwraca się z prośbą o ostrożność. W przypadku otrzymania podejrzanej rozmowy, niezwłocznie powiadom bank pod numerem 52 34 99 499.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.