Czy duża holenderska sieć wycofa się z Polski? Nowy komunikat rzuca światło na sprawę
Mimo szerokich medialnych doniesień dotyczących przyszłości marki Spar w Polsce, firma zareagowała oficjalnym komunikatem wydanym 6 października, aby uspokoić nastroje. W oświadczeniu czytamy, że Spar Polska ma pełne wsparcie spółki matki i będzie kontynuować swoją działalność w Polsce pod okiem nowego licencjonowanego partnera.
Holenderskie przedsiębiorstwo Spar posiada obecnie w Polsce 212 sklepów pod szyldami Supermarketu Spar, Eurospar i Spar Express. Firma ta, założona w 1932 roku przez Adriaana van Wella w Zoetermeer, zaczynała jako zrzeszenie sprzedawców detalicznych pod nazwą De Spar. Jej nazwa jest skrótem holenderskiego hasła, które dosłownie oznacza: „wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy”.
Historia Spar to historia imponującego wzrostu. Obecnie jest to największa na świecie franczyzowa sieć sprzedaży detalicznej, z punktami handlowymi w 48 krajach na czterech kontynentach. Jej charakterystyczne logo jest rozpoznawalne na całym świecie, a ponad 13,9 tys. sklepów obsługuje codziennie około 14,7 miliona klientów.
Ruchy Spar na polskim rynku były szeroko komentowane w mediach, ale najnowszy komunikat wskazuje, że spółka nie zamierza się wycofywać, a wręcz przeciwnie – planuje rozszerzyć swoją działalność w Polsce. Decyzja o poszukiwaniu nowego licencjonowanego partnera wskazuje, że Spar jest zdecydowany rozwijać się na polskim rynku i dostarczać swoim klientom wysokiej jakości produkty i usługi, do których przyzwyczaiła ich przez lata.
Taka postawa przedsiębiorstwa świadczy o jego zaangażowaniu w polski rynek i wierze w dalsze perspektywy wzrostu. Klienci Spar mogą być pewni, że będą nadal cieszyć się zakupami w swoich ulubionych sklepach i otrzymywać te same standardy jakości, do których są przyzwyczajeni.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.