Biedronka ostro nawiązuje do konkurencji w kampanii SMS. Klienci oburzeni
W najnowszej kampanii marketingowej SMS Biedronka chwali się niskimi cenami. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie nawiązywała do konkurencji.
„W poniedzialek 5.02 w Biedronce maslo extra Mleczna Dolina 200g 2,95zl/szt (przy zak. 3szt, z MB, limit 6szt) a w Lidlu 16% drozej niz w Biedronce, maslo Pilos 200g 3,45zl/szt z aplikacja przy zak 3szt. Oferta Lidl z gazetki. Do tego w Biedronce 20zl rabatu od razu jak wydasz min.299zl z MB. Tylko 5.02” – pisze sieć w newsletterze SMS. To nie jedyny taki SMS. Okazuje się, że sieć wysłała przynajmniej dwa inne m.in. o papierze toaletowym i o jajkach Kinder Niespodzianka. Te informacje dostali nasi redaktorzy. We wszystkich Biedronka nawiązuje do Lidla. W grupach w social media użytkownicy wklejają screeny jeszcze innego SMS-a w którym Biedronka zachęca do kupienia mandarynek i schabu. Tutaj również ujęta została konkurencja.
Mamy wrażenie, że system rozsyła SMS-y po preferencjach zakupowych. Nasi redaktorzy kupowali ostatnio środki higieny, słodycze i masło. Wszyscy oni dostali inne SMS-y, zgodnie z tym, co kupowali wcześniej. Nie chodzi jednak o to czy Biedronka wykorzystuje informacje zakupowe do wysyłania informacji marketingowych o promocjach, a o ujmowaniu w tym kontekście konkurencji. Zauważyli to także inni klienci i na profilu sieci zawrzało.
To tylko niektóre komentarze z profilu Biedronki (pisownia oryginalna):
- ŻENADA! Marketing prawadzą Wam praktylanci? Nie dość, że wysyłacie smsy bez wymaganych zgód to jeszcze treśc jest skrajnie bezczelna,
- Widzę, że dzisiejsze smsy nie tylko mnie zszokowały. Szczyt żenady osiągnięty jutro rano odwiedzę Lidla, mimo że muszę trochę dalej nadjechać,
- Wasz dzisiejszy sms jest bardzo niesmaczny mimo że jestem waszym stałym klientem. Jeśli to miało mnie zachęcić to nie, raczej zniechęciło. Bardzo agresywna promocja,
- CRINGE TE WASZE SMSY!!!!
- Dzięki Biedronka, idę jutro na zakupy do Lidla,
- Właśnie mnie zacheciliscie do zakupu masła w Lidl Polska (…).
AKTUALIZACJA [05.02.2024]
Tylko u nas! LIDL wydaje oświadczenie w sprawie SMS-ów Biedronki
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.