Majonez Kielecki czy Winiary? Który z nich Polacy wybierają częściej?
Dla wielu z nas majonez jest nieodłącznym elementem świąt wielkanocnych. Stał się on również przedmiotem badań ekspertów z aplikacji PanParagon, którzy podjęli się znalezienia odpowiedzi na istotne pytania

Fot. Pixabay
Jak wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon, zapotrzebowanie na majonez w okresie świątecznym jest oczywiście duże większe niż poza nim. Dodaje również, że dane dotyczące zmiany cen są dość optymistyczne. Częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad dwukrotnie.
W zwykłym tygodniu produkt ten pojawiał się na 2,13 procent paragonów z kategorii “jedzenie”, natomiast w tygodniu wielkanocnym był już on widoczny na 4,65 procent dowodów zakupu. Co roku również wielu z nas zadaje sobie istotne pytanie, o to który majonez jest lepszy. W sieci można natrafić na burzliwe dyskusje zwolenników zarówno majonezu Kieleckiego, jak i obrońców produktu firmy Winiary.
Zdania są mocno podzielone, jednak jak podaje Antonina Grzelak, okazało się, że w zeszłym roku częściej kupowany był majonez Winiary, który z wynikiem 61 procent zdeklasował swoją największą konkurencję. W ciągu ostatniego roku wzrost cen poszczególnych produktów nie jest drastyczny. I tak majonez o pojemności 700 ml, który na początku ubiegłego roku kosztował 13,38 złotych, w tym roku jego cena zmalała o jeden grosz.
Z kolei słoik majonezu z pojemnością oscylującą w granicach 400-410 ml, kosztuje o 6,4 procent więcej, co daje najwyższą podwyżkę tej kategorii artykułów. Z kolei słoiki produktu o pojemności 500 ml, odnotowały wzrost cen rzędu 5,7 procent. Antonina Grzelak podsumowuje, że pomimo widocznych wzrostów cen, nie są one tak wyraźne jak w ubiegłych latach.
Źródło: dlahandlu.pl

Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.