Bank wysyła pilną wiadomość. Informuje o niej SMS-em i prosi o szybkie zalogowanie się

Bank Millennium wysyła pilną wiadomość bezpieczeństwa dla swoich klientów. Prosi o zalogowanie się do serwisu, gdzie znajduje się jej pełna wersja.

Fot. Warszawa w Pigułce

„Sprzedajesz lub kupujesz na OLX, Vinted czy Allegro? Uważaj na przestępców, którzy na takich portalach próbują wyłudzić Twoje dane do logowania w banku, do skrzynki e-mail albo szczegóły karty. Dowiesz się więcej w wiadomości, która wysłaliśmy do Ciebie w Millenecie. Zaloguj się i sprawdź” – pisze Bank Millennium.

Po zalogowaniu się do serwisu widzimy pełną wersję wiadomości.

Jeśli korzystasz ze stron czy aplikacji takich jak OLX, Vinted, Allegro, Booking – pamiętaj o kilku ważnych zasadach bezpieczeństwa. Na tych platformach mogą działać przestępcy, którzy próbują wyłudzić Twoje dane do logowania w banku, do skrzynki e-mail albo dane Twojej karty płatniczej. Oszuści mogą też dzwonić do Ciebie i podszywać się pod pracowników platformy czy banku.

Jak to może wyglądać?

  • Sprzedawca lub kupujący kontaktuje się z Tobą poza platformą, np. przez SMS, e-mail czy WhatsApp
  • Otrzymujesz fałszywy link, który ma „potwierdzić” transakcję. Gdy przejdziesz przez link, masz podać swoje dane (szczegóły karty płatniczej, PESEL, dane do logowania)
  • Następnie dzwoni do Ciebie oszust i namawia do potwierdzenia transakcji w aplikacji banku lub przekazania Haseł SMS
  • Oszust może podszywać się pod pracownika banku lub pracownika portalu i wymyślać różne historie (np. że na Twoim koncie w banku zauważono podejrzaną transakcję; albo że musisz potwierdzić aktywację konta czy zlecić przelew, żeby otrzymać punkty lojalnościowe)
  • Niezależnie od przedstawianej historii przestępcy zależy na autoryzacji operacji, jakie wykonuje na Twoim koncie (na które dostał się dzięki danym, jakie zdobył od Ciebie wcześniej przez fałszywy link)

Jak uniknąć oszustwa?

  • Nie omawiaj szczegółów transakcji poza portalem sprzedażowym
  • Korzystaj z metod płatności, które znasz
  • Nie klikaj w linki, które przesyłają Ci nieznajomi i nie pobieraj aplikacji, jakie Ci polecają
  • Chroń swoje dane (hasło do skrzynki e-mail, dane do logowania w banku, szczegóły karty płatniczej)
  • Uważnie czytaj powiadomienia ze szczegółami transakcji i nie potwierdzaj płatności, jeśli w opisie coś się nie zgadza
  • Gdy dzwoni do Ciebie pracownik banku, możesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji mobilnej

Gdy coś Cię niepokoi

  • Skontaktuj się z portalem sprzedażowym lub zadzwoń do nas pod specjalny numer 22 598 44 44 (opłata zgodna z taryfą operatora)
  • W Millenecie i aplikacji mobilnej możesz łatwo zablokować kartę, której dane mogły zostać przejęte przez nieupoważnioną osobę
  • Zmień limity transakcji – możesz dzięki temu uniemożliwić wyprowadzenie pieniędzy z konta, jeśli oszust się na nie dostanie
  • Zmień hasła do logowania – zrobisz to po zalogowaniu w ustawieniach lub na stronie przed logowaniem (kliknij opcję „Pomoc z logowaniem”)
Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl