Bank apeluje do klientów! Zwracajmy uwagę na wiadomości

W swoim komunikacie w mediach społecznościowych, Bank Pekao ostrzega klientów przed trwającą kampanią oszustów, wykorzystujących fałszywe wiadomości SMS. Przestępcy, podszywając się pod bankowców, straszą odbiorców rzekomym wygaśnięciem aplikacji. Oczywiście nie ma to związku z rzeczywistością

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce

W swoim wpisie Bank Pekao prosi klientów, aby zwracali szczególną uwagę na otrzymywane wiadomości SMS. Oszuści bowiem masowo rozsyłają fałszywe wezwania do „potwierdzenia swojej tożsamości” pod pretekstem wygasającej aplikacji mobilnej i potencjalnej blokady konta. Podszywają się oni przy tym pod bankowców, wykorzystując manipulację nadpisami wiadomości, tak aby odbiorcy wyświetlała się autentyczna nazwa banku, jako nadawcy.

Jak w każdej tego typu metodzie, w SMS-ach zawarte są linki prowadzące do spreparowanych stron internetowych. Tam odbiorca proszony jest o wpisanie danych logowania do bankowości internetowej. Jeżeli ofiara poda swoje dane na takiej stronie, przekaże je bezpośrednio oszustom, którzy w następstwie mogą je wykorzystać do kradzieży środków z konta.

Bank przypomina aby nigdy nie klikać w linki zawarte w tego typu wiadomościach oraz aby aplikację PeoPay pobierać i aktualizować tylko oficjalnymi kanałami. W przypadku otrzymania takiego SMS-a oraz pojawienia się wszelki wątpliwości, warto w pierwszej kolejności na własna rękę skontaktować się z bankiem, przykładowo poprzez infolinię.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl