Bank wydał ważny komunikat! Ostrzega przed próbami wyłudzeń

Santander Bank Polska w swoim komunikacie w mediach społecznościowych, wydał ostrzeżenie do swoich klientów. W ostatnim czasie zauważono próby wyłudzenia danych klientów, pod pretekstem „aktualizacji informacji” na stronie banku. W ten sposób oszuści starają się uzyskać dane logowania do bankowości internetowej potencjalnych ofiar

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce

Santander Bank Polska apeluje do swoich klientów, aby uważnie sprawdzali wszystkie otrzymywane wiadomości e-mail i SMS-y. Szczególnie dotyczy to tych wiadomości, które zawierają linki i wzywają do rzekomo koniecznej aktualizacji danych w banku. Takie ataki są starą i dobrze znaną metodą wyłudzenia danych, w tym logowania do bankowości interentowej. Ofiara, która nie zorientuje się w porę i przekaże dane, jest narażona na kradzież środków finansowych z konta.

Bank zaleca zatem stosowanie się do kilku zasad bezpieczeństwa:

  • należy pamiętać, że bank w żadnych okolicznościach nie wysyła wiadomości z linkami (nie sugeruje w nich także, że koniecznie jest niezwłoczne skorzystanie z nich, by zaktualizować dane),
  • należy sprawdzać poprawność otrzymywanych wiadomości (błędy językowe i ortograficzne, które wykorzystywane są do ominięcia automatycznego zabezpieczenia w skrzynkach e-mail),
  • w przypadku jakichkolwiek wątpliwości warto zadzwonić na infolinię banku, aby upewnić się czy otrzymana wiadomość może być autentyczna.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl