BLIK zablokowany? To oszustwo! Polacy masowo otrzymują fałszywe wiadomości – nie daj się nabrać

Od kilku dni użytkownicy w całej Polsce otrzymują niepokojące maile z informacją o rzekomym zablokowaniu konta BLIK. Nadawcą ma być BLIK lub instytucja finansowa, a treść wiadomości sugeruje natychmiastową potrzebę „potwierdzenia danych” lub „odblokowania konta”. CERT Polska ostrzega: to próba wyłudzenia danych!

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce

Jak działa oszustwo?
Mail lub wiadomość SMS zawiera komunikat o podejrzeniu oszustwa i zablokowaniu konta. Użytkownik proszony jest o kliknięcie w link prowadzący do strony łudząco przypominającej prawdziwą stronę BLIK lub banku. Tam przestępcy proszą o podanie danych osobowych i kodu BLIK. Pod pretekstem „potwierdzenia tożsamości” mogą próbować wykonać transakcję na Twoje pieniądze.

Jak się bronić? Sprawdź zanim klikniesz!

Co robić, jeśli już kliknąłeś?
Jeśli podałeś swoje dane lub kod BLIK na fałszywej stronie:

  1. Natychmiast skontaktuj się z bankiem.

  2. Zastrzeż kod BLIK i inne dane logowania.

  3. Zgłoś sprawę do CERT Polska i na policję.

Nie bądź obojętny – ostrzeż innych
To kolejna próba masowego ataku na użytkowników w Polsce. Przestępcy bazują na pośpiechu i strachu – dlatego warto być czujnym i przekazać dalej ostrzeżenie.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl