Brązowa woda na Pradze-Południe. Radny interweniuje. Wodociągi tłumaczą

Mieszkańcy Grochowa publikują w sieciach społecznościowych coraz to nowe zdjęcia wody koloru brązowego płynącej z kranów. Interwencję podjął nawet lokalny radny Marek Borkowski. Urząd Dzielnicy także jest w kontakcie z mieszkańcami i wodociągami i monitoruje sytuację. 

 

Od dłuższego czasu mieszkańcy Grochowa, Kamionka i dużej części Pragi Południe sygnalizują problem z zanieczyszczoną wodą lecącą z kranów. Woda jest potwornie brudna, ciemnobrązowa, nie da się jej nawet używać do prania. W związku z tym złożyłem dzisiaj interpelację do burmistrza z pytaniem dlaczego MPWiK nie raczyło nawet poinformować mieszkańców o tego rodzaju sytuacji. Ludzie muszą kupować wodę w sklepach, w tej lecącej z kranów nie mogą się nawet wykąpać, a nikt o tym nie informuje.” – mówi nam radny Marek Borkowski.

Postanowiliśmy zapytać w tej sprawie Wodociągi Warszawskie:

„W pierwszej kolejności podkreślamy, że Wodociągi Warszawskie w celu utrzymania jak najlepszego stanu sieci wodociągowej prowadzą systemowe rozwiązania polegające m.in. na planowych remontach i modernizacjach sieci. Działania te mogą doraźnie wpływać na jakość wody. Odnosząc się do pytania o jakość wody w rejonie wskazanym podczas rozmowy telefonicznej, wyjaśniam, że obecnie prowadzona jest renowacja magistrali wzdłuż al. Waszyngtona. Wskutek jej zamknięcia nastąpiła zmiana kierunków zasilania w wodę oraz spadki prędkości przepływu i lokalne stagnacje wody wynikające z zamknięcia zasuw liniowych.

Zapewniamy, że służby eksploatacyjne Wodociągów Warszawskich prowadzą obecnie intensywne działania w rejonie ulic Szaserów, Wspólna Droga, Garwolińska, Szklanych Domów, Kinowa oraz Grochowska, których celem jest poprawa parametrów jakości wody. Działania te polegają na systematycznej kontroli mętności wody oraz intensywnym płukaniu sieci wodociągowej. Dodatkowo służby eksploatacyjne MPWiK we współpracy z pracownikami laboratorium prowadzą stałą kontrolę jakości dostarczanej do odbiorców wody w stałym punkcie monitoringowym zlokalizowanym przy ulicy Grochowskiej 337. Pragniemy podkreślić, że Wodociągi Warszawskie na bieżąco reagują na każde zgłoszenie dotyczące parametrów jakościowych dostarczanej wody. Na ich podstawie podejmowane są czynności sprawdzające oraz działania eksploatacyjne na sieci wodociągowej, tj. przede wszystkim płukanie sieci, które jest standardowym działaniem naprawczym, realizowanym w celu przywrócenia prawidłowych parametrów jakości wody w sieci miejskiej. Mieszkańców przepraszamy za niedogodności, a także zapewniamy, że podejmujemy wszystkie możliwe działania, które leżą w zakresie naszych możliwości i kompetencji.”

W rozmowie z Warszawą w  Pigułce rzecznik Urzędu Dzielnicy Andrzej Opala zapewnił, że urząd wie o problemie i jest w stałym kontakcie z Wodociągami Warszawskimi. Podkreślił, że urzędnicy uważnie wsłuchują się w głosy mieszkańców i na bieżąco monitorują sprawę.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl