Czym się kierować wybierając prezent świąteczny? Przeprowadzono badania

Już wkrótce Boże Narodzenie. Zgodnie z tradycją to czas obdarowywania bliskich prezentami. Przeprowadzono badania psychologiczne, które pokazują czym się kierować podczas kupowania prezentów, aby sprawiły one radość najbliższym.

Fot. Pixabay

Przeprowadzono badania, podczas których sprawdzono jakie są dwa główne cele, które powinniśmy sobie postawić podczas zakupów. Pierwszym celem jest uszczęśliwienie odbiorcy, a nie siebie. Prezent może wydawać się dla nas najgorszy na świecie, ale dla osoby obdarowanej musi być zgodny z jej oczekiwaniami. Drugi cel to budowanie wzajemnych relacji. Nasz prezent powinien wywoływać w odbiorcy miłe wspomnienie lub zapadać w pamięć. Często to właśnie wartość sentymentalna ma dużo większe znaczenie niż wartość materialna.

Według statystyk coraz więcej osób wręcza jako prezent gotówkę. Nie jest to jednak odbierane w pozytywny sposób. Podarowanie drugiej osobie pieniędzy oznacza brak wysiłku z zakup prezenty, brak zaangażowania i kreatywności. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy dana osoba o to poprosi. Wtedy jego prośbę warto uszanować. Być może zbiera na konkretny cel i  woli kupić sobie sam coś co się przyda, niż kolekcjonować niepotrzebne prezenty.

Badania również pokazują, że większość Polaków nie lubi kupować prezentów, a ten proces wywołuje u nich duży niepokój. W jednej z analiz poproszono 130 osób o opisanie odczuć związanych z prezentem od ukochanej osoby. Jak się okazało, u 10 osób podarek osłabił związek, a dwie osoby zakończyły go. Psycholodzy radzą, aby nigdy nie okazywać drugiej osobie, że prezent nie jest trafiony. To jedynie stworzy niepotrzebne dodatkowe napięcie i również może sprawić pogorszenie relacji.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c