Dietetyczne postanowienia noworoczne – czas na zmiany!

Pewnie nie będzie cienia przesady, jeśli stwierdzimy, że praktycznie każdy z nas podjął kiedyś jakieś postanowienie noworoczne. Często dotyczą one uprawiania sportów, naszego zdrowia oraz sposobu, w jaki się na co dzień odżywiamy.

Fot. Materiały prasowe

Jednak żeby w lutym nie poczuć znużenia brakiem efektów i nie zrezygnować bezpowrotnie, warto zmiany wprowadzać metodą małych kroków i po kolei. Podjęcie dziesięciu zobowiązań jednocześnie skończy się tym, że nie będziemy przestrzegać żadnego. A przecież nie o to w tym chodzi. Zmiany wprowadzane stopniowo mają szansę zmienić się w trwałe nawyki, które za jakiś czas będą po prostu częścią naszego zdrowego lepszego życia.

Jakie postanowienia dietetyczne warto podjąć?

 Planowanie posiłków

Planuj, a zyska na tym i Twoje zdrowie i Twój portfel. Poświęć godzinę tygodniowo na zaplanowanie posiłków, wyszukanie przepisów i przygotowanie listy zakupów. A potem trzymaj się planu. Na początku może być trudno, ale z każdym tygodniem będzie prościej – zapewniamy.

Urozmaicenie diety

Postaraj się uwzględniać w swojej diecie różne rodzaje wartościowych produktów. Może są takie, które jesz rzadko? Może za mało w Twoim menu owoców i warzyw a zbyt dużo mięsa i produktów przetworzonych? Zrób mały rachunek sumienia i sukcesywnie wprowadź korzystne dla Twojego organizmu zmiany.

Jedzenie śniadań

Wpisz regularne jedzenie śniadań do grafika obowiązkowych porannych czynności. Jeśli masz problem z wcześniejszym wstawaniem, to przygotuj śniadanie wieczorem. Możesz zrobić kanapkę i schować ją do lodówki, możesz zalać płatki owsiane z pestkami mlekiem i rano dodać tylko świeże owoce. Możliwości jest wiele. Wartościowe śniadanie da Ci energię na cały aktywny dzień i pozwoli uniknąć napadów głodu, które najpewniej zostałyby zagłuszone batonikiem z automatu.

Regularne posiłki

Postaraj się jeść odpowiednią ilość posiłków dziennie. Najlepiej, aby było ich pięć i były spożywane w miarę równych odstępach czasu. W taki sposób regularnie dostarczysz paliwa swojemu ciału i unikniesz ataków wilczego apetytu po długim czasie bez jedzenia, a Twój metabolizm znacznie przyspieszy.

Spożywanie posiłków w spokoju

Zbyt często jemy w pośpiechu. A od tego już tylko krok do jedzenia byle czego. Poza tym naukowcy udowadniają, że jedząc powoli, zjadamy mniej. Warto więc zasiadać do stołu zrelaksowanym i cieszyć się smakami oraz niczym nieskrępowaną przyjemnością płynącą ze zjadania pysznych potraw.

Więcej wody

Pij minimum dwa litry wody i słabych herbatek ziołowych każdego dnia. Odpowiednie nawodnienie jest podstawą dobrego funkcjonowania każdej komórki Twojego ciała. Pij więc wodę na zdrowie i urodę.

Rezygnacja ze śmieciowego jedzenia i słodyczy

Wiemy, może być ciężko, szczególnie jeśli do tej pory stanowiły one ważną część Twojej diety. Jeśli nie umiesz odstawić hamburgerów i ciasteczek od razu, to zrób to sukcesywnie, jedząc ich mniej z tygodnia na tydzień. Ani się obejrzysz, kiedy nie będziesz ich jeść już wcale.

Jak można sobie pomóc?

No tak, plany można mieć naprawdę ambitne często gorzej jest z ich realizacją. Jednak można skorzystać z pomocy, jaką niesie ze sobą catering dietetyczny oferowany np. przez firmę EatZone. Za jednym zamachem załatwimy temat kilku postanowień noworocznych. Będziemy jeść pięć doskonale zbilansowanych posiłków dziennie które każdego dnia otrzymamy wprost do domu czy pracy. Czego chcieć więcej? Takie rozpoczęcie roku to my rozumiemy.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c