Dlaczego Kaufland stał się jednym z najbardziej popularnych sklepów w Polsce?

Sieć Kaufland od kilku lat pozostaje jedną z najprędzej rozwijających się na terenie kraju. Co powoduje, że jest jednym z liderów na rynku, zarówno pod względem ilości sprzedawanych towarów i liczby odwiedzających, jak również ilości placówek i zatrudnionych w nich osób?

Fot. Hadonos, CC BY-SA 3.0

Oczywiście podstawą sukcesu są przede wszystkim przystępne ceny wraz z licznymi rabatami. Możesz nawet sam zobaczyć ostatnią gazetkę Kauflandu, aby upewnić się, że to właśnie tutaj oferowane są jedne z najtańszych towarów w kraju. Jednak jeśli przeanalizujemy politykę handlową sieci, okaże się, że ma ona znacznie więcej tajemnic handlowych, o których opowiemy w tym artykule.

Modernizacja placówek

Mniej więcej raz na trzy lata każda z placówek sieci przeżywa renowacje. Wszystko to służy wygodzie zakupów,  lepszej jakości przechowania towarów i oszczędności energii. Wchodząc do sklepu klienci mogą poruszać się między dość szerokimi rzędami towarów, wykorzystując do gromadzenia towarów koszyki o różnej pojemności. Wszystkie produkty są łatwo dostępne i wygodnie się prezentują, przy wyjściu ze sklepu znajdują się też sezonowe towary w cenie promocyjnej – to znaczy, że nigdy nie zapomnisz o najważniejszym. Ponadto Kaufland jest jednym z niewielu sklepów, w których znajdziemy kasy bez słodyczy, przeznaczone specjalnie dla rodziców z dziećmi.

Aktywna działalność e-commerce

Aplikacja mobilna z możliwością gromadzenia bonusowych punktów lub możliwość zamówienia towarów online czynią każdy ze sklepów wysoko konkurencyjnym. Zarząd Kauflanda bardzo dobrze to rozumie, dlatego sieć oferuje liczne rozwiązania e-commerce. Skorzystaj z jednego z nich lub od razu ze wszystkich – pozwoli to zrobić zakupy szybszymi, bezpieczniejszymi i – tanimi!

Współpraca – podstawą sukcesu

Na uwagę zasługuje współpraca sieci z tak znanymi firmami, jak DHL i  InPost. W około 30 sklepach, ulokowanych w różnych miastach na terenie całego kraju, można nadawać i odbierać przesyłki w ramach usługi DHL Parcel, przed większością sklepów ulokowano też paczkomaty InPost.

Sieć Kaufland ma również partnerskie relacje z polskimi producentami. Pozwala to na sprzedaż towarów pod marką własną lub też na produkcję towarów w partnerstwie – takie towary kosztują znacznie mniej, a jednocześnie mają wysoką jakość, pod względem której nie różnią się od towarów znanych producentów.

Nowoczesne technologie

Z każdym rokiem w sklepach zwiększa się ilość urządzeń Digital Signage. Takie innowacyjne nośniki informacji pozwalają personalizować reklamy i kierować komunikaty reklamowe do konkretnych klientów. Planuje się, że w przyszłości takie urządzenia będą zainstalowane we wszystkich sklepach sieci.

Działalność prozdrowotna

Ekologia – to nie tylko modny trend, ale i przyszłość ludzkości. W sklepach, które funkcjonują pod szyldem Kaufland, prowadzi się sporo działań ekologicznych i prozdrowotnych. Najbardziej oczywiste z nich – sprzedaż towarów ekologicznych, dostarczanych przez sprawdzonych producentów. W sklepach ponadto dokonuje się redukcji plastiku, a w większości placówek stworzono również “Aleje Zdrowia” – na półkach sklepowych w tej strefie można kupić wszystkie towary, z pomocą których można prowadzić zdrową kuchnię.

Są również mniej oczywiste rozwiązania, wśród których można wymienić urządzenie stacji GreenWay do ładowania samochodów elektrycznych, sprzątanie sklepu z wykorzystaniem ekologicznych środków czyszczących, wykorzystanie ekologicznych opakowań. Ogólnie ekologiczna działalność Kauflandu jest bardzo innowacyjna i pozwala to przyciągać licznych klientów do tej sieci supermarketów.

Jak świadczą statystyki, strategia działalności rynkowej wybrana przez Kaufland sprawdza się naprawdę świetnie. Liczne ciekawe oferty od Kaufland wywołują znaczne zainteresowanie u klientów, systematycznie wzrasta też ilość użytkowników aplikacji tego supermarketu. Dla kierownictwa sieci rozwój polskich placówek ma praktycznie takie znaczenie, jak rozwój sklepów na terenie Niemiec. I to również powoduje zauważalny rozwój placówek oraz ich popularność wśród polskich klientów.

Zatem zróżnicowane działania, zorientowane na różne grupy klientów oraz dbanie o otaczające środowisko są podstawą sukcesu rynkowego sieci Kaufland.

Źródło: Informacja prasowa

Niezależny portal Warszawa w Pigułce. Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]
Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]