Dostałeś taki telefon? To oszustwo! ZUS ostrzega

Fot. Pixabay

Do ZUS docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod numer lub nazwę kontaktu. Na telefonie odbiorcy wyświetla się informacja o tym dzwoniącym lub piszącym wiadomość, a w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod pracowników banków czy urzędów.

W ostatnich dniach klienci ZUS zgłaszają, że odebrali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 (taki numer wyświetla się na telefonie klienta) i byli pytani czy potwierdzają zmianę numeru telefonu podanego na PUE ZUS oraz czy ZUS ma poinformować bank o zmianie numeru.

Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numeru telefonu podanego na PUE ZUS ani w banku.

Konsultanci infolinii ZUS kontaktują się z klientami zwykle po wcześniejszym ich telefonie lub w związku ze sprawą prowadzoną w ZUS. Telefony z ZUS mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.