GDDKiA: Na święta bez korków w Raszynie!
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała wczoraj o stopniu zaawansowania budowy trasy S8. Na odcinku Opacz-Paszków, który ma odciążyć wylotówkę w Raszynie zrealizowano już 65 proc. inwestycji, przy czym sama jednia główna jest wybudowana w 80 proc. Oznacza to, że zakładany termin, a więc grudzień tego roku, jest jak najbardziej realny.
Po raz pierwszy też drogowcy użyli tzw. „nawierzchnię długowieczną”. Wszystko z myślą o tym, że droga będzie używana bardzo intensywnie. Technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej, czyli podbudowa drogi wykonana jest z materiałów sztywnych i półsztywnych – sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna.
Nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych, które są bardziej odporne na deformacja w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych. Większa odporność na deformacje warstwy podbudowy przełoży się na większa wytrzymałość warstw wyższych. Warstwa wiążąca zostanie wzbogacona o mieszanki odporne na powstawanie kolein.
Trasa S8 ma połączyć Wrocław w Białymstokiem przez Łódź i Warszawę. Umowę na ponad 560 mln zł podpisano 12.04.2013 r. Ma potrwać do końca tego roku.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.