Gigantyczna awaria Facebooka, Messengera i Ig. Jest komunikat Mety!
Masowa awaria wstrzymuje działanie serwisów społecznościowych – Facebooka, Messengera oraz Instagrama, pozostawiając użytkowników w zawieszeniu. Tysiące kont doświadczyło problemów z logowaniem, z alarmującymi raportami o automatycznym wylogowywaniu nawet w trakcie aktywnego korzystania z serwisów.
We’re aware people are having trouble accessing our services. We are working on this now.
— Andy Stone (@andymstone) March 5, 2024
Próby ponownego zalogowania się kończą się niepowodzeniem, z systemem odrzucającym próby dostępu poprzez informację o nieprawidłowym haśle. Serwis Downdetector, śledzący na bieżąco dostępność usług internetowych, zanotował gwałtowny wzrost zgłoszeń awarii, co potwierdza skalę problemu.
Użytkownicy zostali zaskoczeni brakiem dostępu do swoich kont, a niepewność co do skuteczności resetowania haseł tylko potęguje ogólną frustrację. Na ten moment nie jest jasne, co dokładnie spowodowało awarię, ani jak długo potrwa usunięcie problemu.
W obliczu rosnącego niepokoju społeczności online, Andy Stone, rzecznik Meta Platforms – firmy matki Facebooka, Messengera i Instagrama – zabrał głos w sprawie zaistniałej sytuacji.
„Zdajemy sobie sprawę, że użytkownicy napotykają trudności z dostępem do naszych usług. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem problemu.” – poinformował Stone, dając do zrozumienia, że firma jest świadoma zaistniałej awarii i podejmuje kroki, aby jak najszybciej przywrócić normalną funkcjonalność swoich platform.
Mimo że oficjalne oświadczenie nie dostarcza szczegółowych informacji o przyczynach awarii czy przewidywanym czasie jej usunięcia, jest to pierwszy krok w kierunku transparentności i uspokojenia rosnącego niepokoju wśród użytkowników. Wszystkim dotkniętym problemem radzi się zachowanie spokoju i cierpliwości, podczas gdy inżynierowie firmy Meta starają się jak najszybciej przywrócić dostęp do wszystkich funkcji.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.