Klienci Kauflandu na celowniku oszustów! Należy uważać na wiadomości e-mail

W nowej kampanii phishingowej cyberprzestępcy bezprawnie wykorzystują wizerunek popularnej sieci sklepów Kaufland. Do losowych odbiorców rozsyłają oni maile z fałszywą akcją promocyjną. Całość ma na celu wyłudzenie danych oraz środków finansowych 

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce

CERT Orange Polska ostrzega przed trwającą kampanią cyberprzestępców. Rozsyłają oni maile, w których informują o rzekomej akcji promocyjnej. Sugerują oni, że odbiorca może otrzymać 36-częściowy zestaw pojemników Tupperware w zamian za wypełnienie ankiety. Link zawarty w mailu faktycznie prowadzi do rozbudowanej i z pozoru dobrze przygotowanej ankiety, która na pierwszy rzut oka może wydać się autentyczna.

„Szanowny Kliencie Kaufland. Chcielibyśmy zaoferować Wam niepowtarzalną okazję do otrzymania darmowego Zestaw Tupperware składający się z 36 elementów! Aby mieć szansę na wygraną, wystarczy, że odpowiesz na krótką ankietę dotyczącą Twoich doświadczeń z Kaufland. Proszę pamiętać, że ta oferta ankietowa wygasa dzisiaj, Mayo 8, 2024.” – tak brzmi treść fałszywej wiadomości.

Oczywiście pierwsze co rzuca się w oczy to liczne błędy gramatyczne, a sama treść sprawia wrażenie, że nie była napisana przez osobę biegle posługującej się językiem polskim. Wątpliwości wzbudza również data: „Mayo 8, 2024”.

Należy jednak zauważyć, że teoretycznym nadawcą maila jest sieć Kaufland, jednak po dokładnym przyjrzeniu się domenie promotionsforyou[.]click możemy stwierdzić, że nie ma ona rządnego związku z tą wykorzystywaną faktycznie przez sieć. Odbiorca zostaje poproszony o podanie odpowiedzi na 10 pytań, a następnie w kolejny etapie będzie on nakłaniany do podania danych karty płatniczej, pod pretekstem przesłania kilku złotych za przesyłkę.

W rzeczywistości, podając dane karty teoretycznie otrzymamy dostęp do platformy oferującej kursy programowania. Pierwsze 3 dni są próbne, a jeśli w tym czasie usługa nie zostanie anulowana, z karty będzie potrącane 64 euro (ok. 275 złotych) co dwa tygodnie. Jeżeli potencjalna ofiara nie zorientuje się w porę, może stracić duże sumy pieniędzy. Tego typu wiadomości należy od razu traktować jako próba oszustwa i zignorować.

Źródło: dobreprogramy.pl
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]