Kupienie przeterminowanego produktu. Co w takiej sytuacji przewiduje prawo?

Każdemu z nas może zdarzyć się omyłkowo kupić przeterminowany produkt spożywczy. Takie sytuacje nie zdarzają się często, jednak nie są niemożliwe. Jakie wówczas przysługują prawa konsumentowi?

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce

Robiąc duże zakupy w pośpiechu nie mamy często możliwości sprawdzenia daty terminu przydatności na wszystkich opakowaniach produktów, które wrzucamy do koszyka. Zdarza się, że klienci kupują przeterminowane produkty, gdyż w sklepach przepełnionych towarami mogą zdarzyć się przeoczenia.

UOKiK w rozmowie z portalem dlahandlu.pl wyjaśnia, że gdy klient zauważy, że kupił przeterminowaną żywność, powinien ją niezwłocznie zwrócić do sklepu. Powinien posiadać paragon, który jest dowodem na to, gdzie i kiedy produkt został zakupiony. Jednak jeśli taki paragon został już wyrzucony bądź zgubiony, wtedy do reklamacji niezbędne jest, aby klient był w stanie w inny sposób udowodnić, że dokonaliśmy zakupu w konkretnym sklepie, już po upływie terminu przydatności produktu.

W takiej sytuacji pomocny będzie dokument, który potwierdzi transakcję kartą lub poświadczenie osoby będącej świadkiem zakupu. Wtedy sklep ma obowiązek przyjąć produkt i zwrócić należność. Może również zaproponować konsumentowi wymianę towaru na taki z dobrą datą ważności. Dodano, że jeżeli nie jest to jednorazowa sytuacja, klient powinien zgłosić problem do Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych oraz do powiatowego inspektoratu sanitarnego. Te będą mogły wówczas przeprowadzić kontrole w danym sklepie.

Źródło: dlahandlu.pl

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl