Mural na Brackiej nabrał kolorów [WIDEO]

Ogromny mural, inspirowany starym zdjęciem Warszawy, który powstał na ścianie Domu Braci Jabłkowskich w lipcu 2016 r., po kilku dniach prac na rusztowaniach, pokazał się w zaskakująco nowej odsłonie. Czarno-biały obraz z lat 60-tych nabrał kolorów i pokazał współczesną, pełną życia stolicę. Pomysłodawcą projektu było Królewskie Niefiltrowane – wariant regionalnego piwa Królewskie, inspirowany smakiem dawnej Warszawy.

Projekt rozpoczął się na początku lipca. Efektem pracy artystów był znany ze starych filmów, czarno-biały widok z Placu Zamkowego na Trasę WZ. W tamtych czasach po mieście jeździły kultowe dziś „syrenki” i autobusy „ogórki”, a piwo kupowało się we wszechobecnych budkach piwnych.

„Dawna Warszawa była przecież źródłem inspiracji dla receptury i opakowania wariantu Królewskie Niefiltrowane” – mówi Anna Paciejewska, Kierownik Marki Królewskie – „Warzone jak niegdyś i nie poddawane filtracji, zachowuje swój charakterystyczny smak i przywodzi na myśl klimat stolicy sprzed kilkudziesięciu lat. Jednak zależało nam na tym, aby podkreślić, że związki Królewskiego z Warszawą to dużo więcej, niż tylko tradycja”.

Dlatego mural po kilku tygodniach zmienił się, podobnie jak zmienia się stolica. Stary obraz nabrał życia i kolorów znanych z dzisiejszego miasta. Mural na oczach przechodniów ożywił się i przeniósł ich z dawnej Warszawy do dzisiejszego, pełnego życia miasta. W ten symboliczny sposób twórcy podkreślają, że Warszawa idzie z duchem czasu. Tą samą ścieżką podąża też najbardziej warszawska marka piwna, która zainicjowała ten projekt.

Pokazując dwa oblicza tego samego miejsca, Królewskie Niefiltrowane podkreśla bliskość ze stolicą i składa ukłon jej historii. Metamorfoza, która dokonała się na oczach przechodniów, znakomicie wpisuje się atmosferę miasta, które wciąż się zmienia, nie gubiąc nic ze swojej wspaniałej tradycji. Przypomina też o rodowodzie niefiltrowanego wariantu, który powstał z inspiracji wyjątkowym klimatem dawnej Warszawy i pozwala odkryć jeden z jej zapomnianych dziś smaków.

Good Looking Studio był pomysłodawcą i wykonawcą projektu.

Artykuł sponsorowany

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]